Una mica d’història

Entre 1881 i 1884, les Germanetes dels Pobres, una congregació religiosa femenina de caràcter assistencial dedicada a la gent gran, van construir un convent a l’Eixample, entre els carrers Consell de Cent, Viladomat, Diputació i Comte Borrell.

home_tools

L’any 1998 es va tancar el convent i els seus terrenys van passar a ser propietat de l’Hospital Clínic. El 2006, per mitjà d’un conveni entre l’Hospital Clínic i l’Ajuntament de Barcelona s’establia la permuta dels terrenys ocupats per la Caserna del SPEIS pels d’aquesta illa.

El 24 de gener de 2008 és va signar el protocol entre la Generalitat i el Consorci on es va acordar, per al període 2008-2011, la realització de les obres previstes en el Pla d’equipaments educatius públics de Barcelona. L’acord del 2006 es va formalitzar l’1 de juliol de 2009. El nou programa d’equipaments contemplava la destinació dels terrenys a equipaments: un institut, una escola bressol, habitatges per a gent gran i per a joves, i un casal d’avis. L’Institut, finalment, s’inaugurarà al setembre de 2015.

En aquest llarg camí, però, les escoles, les AFA i les entitats del barri han tingut un paper molt important:

xavierriusL’any 2000, el projecte “Barcelona més verda. Com volem que sigui un jardí del nostre Districte?” impulsat per Parcs i Jardins i l’Institut Municipal d’Educació, amb la participació de l’alumnat de l’Escola Shalom, el CEIP Joan Miró, l’IES Parc de l’Escorxador i el CEIP Diputació van dissenyar els Jardins d’Emma i en van exposar el resultat al Parc de la Ciutadella.

L’any 2001, el Camí Amic, amb la participació de les escoles Auró, Diputació, Els Llorers, Joan Miró i Ferran Sunyer, va realitzar activitats per a la pacificació del trànsit i es va aconseguir l’ampliació de les voreres del carrer Comte Borrell.

mafalda

Posteriorment, l’Assemblea de barri EE, la Plataforma per l’institut a Germanetes (6 AMPA i 2 AAVV) i Recreant Cruïlles han tingut un paper protagonista en la reivindicació de l’institut amb l’organització de jornades, tallers i recollida de firmes.