Extraescolars

Les activitats extraescolars pretenen oferir als nois i noies, fora de l’horari lectiu, un marc on poder completar la seva formació i enriquir el seu lleure amb activitats esportives, artístiques, idiomes, etc.

Aquests espais ofereixen un ambient relaxat i lúdic on els joves podran conèixer gent nova, fer nous amics, enfortir el sentiment de grup i passar-ho bé. També, descobrir interessos, habilitats desconegudes, despertar la creativitat i el sentit crític.

Les activitats que l’AFA posa a disposició de l’alumnat en aquest moment són:

Inscripció: Full inscripció activitats extraescolars 2017-2018

ACTIVITATS ESPORTIVES

Ioga:

Aquesta activitat té l’objectiu d’assolir el domini del cos i la ment mitjançant diferents activitats psicofisiològiques. Quan adaptem aquesta pràctica a nens i joves introduïm un component lúdic i activitats de major dinamisme per tal de fer cadascuna de les sessions més divertides. Els nens i nenes aprenen l’anatomia bàsica i la relació de moltes postures pròpies d’aquesta disciplina amb la natura. També treballen el control del seu estat anímic i físic, prenen consciència de les possibilitats del seu cos i al mateix temps milloren la coordinació, la flexibilitat i l’elasticitat.

Joves: Dimecres de 16:00h a 17:00h

Adults: Dijous de 20:30h a 21:30h

Futbol:

Aquesta activitat té l’objectiu de crear un equip masculí o femení que competirà en la lliga regular del CEEB. Durant el curs es realitzaran entrenaments dinàmics en els quals es realitzaran exercicis per treballar tots els aspectes tècnics, tàctics i físics d’aquest esport mitjançant situacions de partit que permetin aplicar totes les habilitats apreses en un context competitiu i real. A mida que avanci el curs s’aniran introduint nous conceptes de forma progressiva per tal de mantenir els participants motivats i en constant evolució

Masculí: Dimarts i dijous de 19:00h a 20:30h

Femení: Dilluns i dimecres de 18:30h a 19:30h

Patinatge artístic:

El patinatge és una activitat recreativa i esportiva que consisteix a desplaçar-se sobre una superfície regular mitjançant patins de quatre rodes. A partir dels entrenaments i les sessions setmanals es treballen les capacitats físiques bàsiques com la força, la flexibilitat, la velocitat, la resistència i les capacitat perceptiu-motrius com l’equilibri, la coordinació, el ritme amb música i l’expressivitat. Durant el curs es dóna l’oportunitat a les patinadores de participar en diferents trobades interescolars i realitzar el pas de nivell que organitza el CEEB per tal de consolidar els aprenentatges de l’activitat.

Dimarts i dijous de 18:30h a 19:30h

Bàsquet

Aquesta activitat està enfocada a crear un equip mixt format per nens i nenes que ja han practicat en major o menor mesura aquest esport o si més no tenen certs coneixements al respecte. Durant el curs escolar l’equip competeix en les lligues del CEEB des de mitjans d’octubre fins a finals de maig. Pel que fa als entrenaments s’aprofundeix en els aspectes tècnics i tàctics propis del bàsquet al mateix temps que es potencien les diferents qualitats físiques bàsiques. Els mecanismes més utilitzats per introduir nous conceptes són els exercicis i situacions de joc real, a partir d’aquestes dinàmiques es pretén que els nens i les nenes consolidin diferents gests tècnics i aprenguin a adaptar-se tàcticament en funció de les dificultats que se’ls plantegen.

Dimarts i dijous de 19:00h a 20:00h

Voleibol

El voleibol és un esport molt complex que requereix un gran domini de les trajectòries de la pilota. A més també és molt important controlar l’espai i el temps per tal de poder jugar en equip i donar certa continuïtat a cada punt. Per tots quests motius els entrenaments proposats en aquestes edats van enfocats a dominar tots aquests aspectes amb exercicis i adaptacions de dificultat progressiva. En aquest escenari la tècnica pren molta importància i està present en cada entrenament, no obstant pel que fa als sistemes tàctics es presenten aquells més senzills que permeten crear una base a partir de la qual practicar i desenvolupar totes les habilitats apreses. Pel que fa a la competició també optem per participar en les lligues del CEEB.

Dimarts i dijous de 18:30 h a 19:30 h

ACTIVITATS NO ESPORTIVES

Robòtica:

Una activitat setmanal en què els nois i noies, amb o sense experiència, aprendran robòtica i electrònica. L’objectiu és superar uns reptes mensuals en equip, tot passant-ho bé, potenciant la creativitat a través de la robòtica i aprenent els fonaments de la programació informàtica.

Nivell inicial: dilluns, de 16.30h a 17.30h

Nivell mig: dilluns, de 17.30h a 19.00h

Nivell avançat: dimecres, de 17h a 18.30h

(Activitat oferta pel Punt Multimèdia de l’Ajuntament de Barcelona)

Fotografia

Aquesta activitat tindrà una part teòrica i una part pràctica. Descobrirem el funcionament de les càmeres, les òptiques, diafragmes, ISO, etc. Treballarem la llum, l’enfoc i els formats. També es treballarà des de suport digital, en blanc i negre i es tractarà la privacitat i seguretat a la xarxa.

Curs iniciació a la fotografia: 10 sessions, d’octubre a desembre de 2017, dijous de 16h a 18h

Curs avançat fotografia: 10 sessions, de gener a març de 2018, dijous de 16h a 18h

Estudi / Treball en grup

S’ha previst que cada dimecres els alumnes puguin aprofitar l’estona d’estudi per fer deures, estudiar o fer treball en grup. Les famílies són les encarregades de la tasca voluntària d’acompanyament de l’activitat.

Dimecres de 16:00h a 17:30h

notisafa