PROJECTE GEP

ACCIONS PER PROMOURE L’ANGLÈS

Des del departament de llengües estrangeres:

• Programa d’immersió lingüísitca XANASCAT. 30 alumnes de 2n d’ESO han gaudit aquest curs d’aquesta immersió per millorar la seva competència lingüísitca en anglès.
  • Participació a “THE FONIX” (11è Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya)
  • PROJECTES INTERNS INSTITUT
    • Obra de teatre en anglès The Horror Show (2n i 3r d’ESO)
    • Dinàmica a càrrec de Burlington Books
    • Matèries optatives:
      • Sing along (1r ESO)
      • English around the world (2n ESO)
      • Travelling (2n ESO)
      • Entrepreneurship (3r ESO)

Des dels altres departaments:

• Continguts no-língüístics en anglès en les següents àrees: Ciències Socials, Ciències Naturals, Educació Física, Cultura i Valors Ètics i Projectes.
  • Iniciant el Projecte EMILE de Continguts no-lingüístics en francès.

ACCIONS PER PROMOURE SEGONES LLENGÜES

• Matèries optatives:
    • On s’amuse bien en français! Optativa francès 1r ESO
    • Le gars, ça roule? Optativa francès 2n ESO. Visita al Collège J.S. Pons i de la ciutat de Perpinyà
    • Deutsch Macht Spaß (Alemany I, 1r ESO). L’objectiu és sensibilitzar l’alumnat cap a la llengua alemanya.
    • Das kann ich jetzt… (Alemany II, 2n ESO). Intercanvi digital amb alumnes de Suècia (Mörbyskolan, a la població Danderyd, a prop d’Estocolm, http://www.danderyd.se/morbyskolan).
    • Aquest curs 2017-2018 els alumnes de 3r d’alemany fan un intercanvi presencial amb un centre d’Alemanya: Wolfhelmschule a la ciutat de Olfen (https://www.wolfhelmschule.de/kontakt/).

TRACTAMENT INTEGRAT DE LLENGÜES (TIL). Integració del català i el castellà evitant la repetició de continguts, fent ús d’estratègies d’interferència interlingüísitica i intercultural, treballant estratègies de comprensió lectora, avaluant amb les mateixes rúbriques d’expressió oral i comprensió escrita i treballant de la mateixa manera les estratègies de preparació de dictat.

En cursos anteriors…

• ASSISTENT DE CONVERSA (EUA) durant el curs 2016-17.
  • Programa d’immersió lingüística. 25 alumnes de 2n ESO van gaudir el curs 2016-17 d’una beca del MECD per tal de millorar la seva competència lingüística en anglès.
  • Participació en el projecte e-TWINNING: EUROPEAN PEN-FRIENDS. (Cursos 2015-16 i 2016-17)
  • Participació en intercanvi digital amb North County High School de Maryland (EUA) (2n ESO, Curs 2016-17)
  • Projecte Europeu Sea Change: Projecte europeu Horizon 2000