Mini museu de matemàtiques a l’institut.

MINI MUSEU DE MATEMÀTIQUES A L’INSTITUT BADIA I MARGARIT

La idea de dedicar un dia de cada curs escolar per celebrar les Matemàtiques en els centres d’ensenyament, va sorgir en el marc de l’any 2000, Any Mundial de les Matemàtiques. La FESPM (Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas), va decidir proposar el dia 12 de maig com a dia Escolar de les Matemàtiques perquè en aquesta data es complia el centenari del naixement de Pere Puig Adam, internacionalment reconegut en el camp de l’ensenyament de les Matemàtiques.

A l’institut hem celebrat aquesta efemèride realitzant diferents activitats matemàtiques per a afavorir el desenvolupament matemàtic i el raonament.

Durant dues setmanes, alumnat, professorat i pares han pogut gaudir d’un mini museu de les matemàtiques amb propostes d’activitats manipulatives i de raonament, on la principal norma era prohibit no tocar. S’han pogut realitzar activitats numèriques, geomètriques…i, totes elles, han estat un repte per les persones que n’han pogut gaudir.

També, el divendres dia 11 de maig, l’alumnat va gaudir d’una xerrada-espectacle sobre les matemàtiques amb activitats recreatives, on va poder veure la seva vessant matemàtica i, així, poder entendre la resolució de les mateixes, la “màgia matemàtica” que les fa possible, i poder-les realitzar als seus amics i familiars.

El dia escolar de les matemàtiques ha estat la tercera vegada que es celebra al centre, els mateixos anys que d’existència, i esperem poder gaudir de molts i mots anys més.

Jordi Payró, professor de matemàtiques