Maqueta dels accidents geogràfics

L’alumnat de 1r d’ESO està treballant les formes del relleu terrestre dins del Projecte de 1r d’ESO de l’àmbit social i visual i plàstica, El túnel del temps

A la matèria de ciències socials l’alumnat de 1r d’ESO està descobrint diferents formes del relleu de la Terra: muntanyes, valls, rius, caps, penínsules… Per aprofundir en aquests continguts, cada equip de treball del projecte El túnel del temps ha de crear una maqueta en la qual es representi un paissatge natural amb diferents tècniques i textures.

El relleu el constitueixen les formes que sobresurten de la superfície de la terra. Sobre el relleu hi creix la vegetació i hi viuen els animals i les plantes. El relleu està constituït pels accidents geogràfics, formes que tenen les mateixes característiques i que es classifiquen per trets com l’elevació, el pendent, l’orientació, l’estratificació, l’exposició de roca i els tipus de sòl.

Exemples d’accidents geogràfics que hem introduït a la nostra maqueta són: penya-segats, valls, rius, illes, serralades, muntanyes, delta,…