Pràctiques biomedicina UVic

El 26 de gener els alumnes de 2n BTX científic i alguns de 1r BTX van participar en unes pràctiques de biomedicina a l’UVic.

Les pràctiques van consistir en fer un estudi de la presència d’una seqüència de nucleòtids determinada d’un gen en l’ADN dels alumnes. Per fer-ho, els alumnes van extreure l’ADN de les cèl·lules dels seus fol·licles pilosos, el van processar per amplificar-lo (amb la tècnica de la PCR) i van analitzar els resultats amb una electroforesi amb gel d’agarosa.

Una de les aplicacions d’aquestes tècniques és la identificació de persones gràcies a la presència d’aquestes seqüències dins d’un gen.

Aquí podeu veure com treballaven.

img-20170126-wa0007

img-20170126-wa0008img-20170130-wa0000img-20170130-wa0001