.Actualitat:
La pàgina web del Consorci explica i resol dubtes sobre tot el procés de preinscripció.
Al monitor del vestíbul:
Setmana Santa: del 27/3 al 5/4, ambdós inclosos.
De cara al proper curs 2020-2021, el centre recomana que els nous alumnes de 1r d’ESO comprin el model de portàtil ACER TravelMate B311
Com cada any, el procediment per a la seva adquisició és a través de l’empresa FLYTECH (C. Sardenya, 284-286 – 08013… Llegeix més»
Durant els últims dies de curs, a la matèria de Física i Química de 3r ESO l’alumnat va estudiar la velocitat de les reaccions químiques.
Perquè una pila de serradures es crema molt més de pressa que un tronc de fusta ?
Perquè s’oxida més ràpid un fregall de ferro que una barra de ferro?
A temperatura elevada, una reacció va més de pressa que a temperatura ambient?
Per resoldre aquestes preguntes alguns/es alumnes van experimentar la velocitat de dissolució de comprimits efervescents (és una reacció química) en diferents condicions. Llegir més»
A Projectes de 2n d’ESO, i encara en confinament, s’han estudiat possibilitats de retornar a l’institut amb mesures de prevenció rigoroses
Davant l’evidència que, en tornar a l’institut, convindrà ser prudents per evitar contagis, els/les estudiants han cercat fonts d’informació fiables i han dissenyat cartells amb consells per actuar, tots plegats, amb responsabilitat i prudència.
Vegeu tot seguit alguns dels cartells dissenyats. Llegir més»
.
Aquests són els dos treballs guanyadors del nostre institut al concurs Planter de Sondeigs i experiments 2020:
“Temps de colors. La relació entre el temps de reacció i l’escala cromàtica” de l’Usman Tariq, 2n Batxillerat Científic.
“Ets supergustador?. Xifrant i desxifrant el misteri de la Pheniltiocarbamide” del… Llegeix més»
“NEW ORDER NEW FANCY”
“New Order” per la situació especial que ens ha tocat viure derivada d’aquesta pandèmia global, y “New Fancy” en nom de pa potencialitat d’aprendre i generar realitats i noves connexions creatives, positives i imaginatives. Fantasia, goig i creativitat com a eines. Presentem… Llegeix més»
Voteu les obres del nostre institut!
Des del 8 al 15 de juny, podeu votar a aquelles peces que us semblin més interessants.
Arribem a la tercera fase del projecte Neuroart, etapa final on se seleccionen les millors propostes que arriben dels centres participants i el lliurament de premis als guanyadors. Llegir més»
Abans de respondre el formulari i participar en el canvi de nom del centre, llegiu els criteris, procés i calendari. … Llegeix més»
Entre el 3 i el 5 de febrer d’enguany, el nostre equip de debat, composat per alumnes de primer de Batxillerat, va participar a la Lliga de Debat de Secundària a l’aula magna de la Universitat de Barcelona organitzat per La Xarca Vives d’Universitats.… Llegeix més»
La Marina A. alumna de 3r d’ESO, fa ciència des de casa que pot anar-li molt bé per aprendre sobre àcids i bases
Vegeu el vídeo que ha fet sobre diverses reaccions de substàncies amb suc de col lombarda, i les conclusions que es poden extreure de les observacions.
També podreu llegir el guió de preguntes i respostes a partir de les observacions, que ella mateixa ha elaborat.
El Zafra i jo estem ajudant a parar el Coronavirus ??? !!!
Hola!
Des del confinament seguim en el procés de creació sonora. Aquí teniu una petita mostra de sons que estem creant a partir dels dibuixos i partitures experimentals que vam fer en sessions anteriors. Treballem en transformar el materials gravats amb el software Audacity, apliquem diferents… Llegeix més»
Oriol Sala, alumne de 1r de Batxillerat humanístic i social, us explica la seva experiència al Zafra i com és el nostre Batxillerat.