CALENDARI PREINSCRIPCIÓ ESO CURS 2024-2025

Preinscripció: presentació de sol·licituds telemàtiques
del 8 al 20 de març de 2024
Publicació de llistes amb la puntuació provisional
17 d’abril de 2024
Reclamacions del barem
Del 17 al 22 d’abril de 2024
Publicació de llistats amb puntuació definitiva
25 d’abril de 2024
Publicació de les llistes d’alumnat admès i llista d’espera
10 de juny de 2024
Matrícula: alumnat nou admès
Del 18 al 26 de juny de 2024

Podeu trobar tota la informació a https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/eso/informat/calendari/

PARTICIPACIÓ A LA BARCELONADA

Aquesta setmana passada els alumnes de 4t d’ESO van participar a la Barcelonada, una gimcana que té entre els seus objectius conèixer i aprendre a desplaçar-se autònomament per la ciutat així com fomentar bons usos dels seus telèfons mòbils.

ESCALES LILES PEL 8M

Aquest 8M hem pintat de lila el vestíbul. Cada classe ha escrit una frase o missatge positiu per celebrar, reflexionar i reivindicar els drets de les dones en totes les esferes de la vida pública i privada.

EDUCACIÓ AFECTIVOSEXUAL A 1r I 2n D’ESO

Aquest mes de març estem duent a terme els tallers d’educació afectivosexual a 1r i 2n ESO a càrrec de @la_ciranda. El projecte s’inicia a 1r ESO i finalitza a 4t i consta de dues sessions de 120 minuts cada curs. A 1r ESO hem treballat l’autoestima i els canvis fisiològics i a 2n ESO les xarxes socials i l’anatomia genital. A mesura que anirem creixent aprofundirem en aspectes com les diversitats afectivosexuals, les relacions d’intimitat, els drets reproductius, entre altres amb l’objectiu de promoure la salut, el respecte i el benestar en la nostra vida sexo-afectiva.

LLUM I OMBRES A ESCENA!

El grup de teatre de l’optativa ha estat treballant els efectes de la llum i les ombres en escena. Aquí podeu veure alguns dels resultats dels nostres artistes!

DONA GAS A 3r!

El programa Dona gas, de la federació Catalana d’Automobilisme, promou la presència de les noies en el món del motor i aquest divendres ens han visitat 3 professionals: una pilot, una directora d’equip i una organitzadora de curses. Saps quant pot costar una granota de teixit ignífug? A quina edat podem conduir un kart en circuit? On puc començar a provar el món del motor? Al final, hem après a completar un circuit a cegues, només ajudats pel nostre company d’equip. Ha estat una gran sessió!

RODATGE D’UN CURTMETRATGE

Els estudiants de Comunicació Audiovisual de l’Institut Cal Gravat hem enregistrat un curtmetratge a l’entorn de la pena de mort en cooperació amb Amnistia Internacional. Una iniciativa que s’inscriu dins el Projecte Reacciona que impulsa el Taller de Cinema de Barcelona i que promou la pràctica audiovisual amb sensibilització a temàtiques de cooperació, solidaritat, medi ambient i cultura de la pau.

#CALGRAMATINES

El dilluns passat la Khadija El Blout i el Quim Fernández ens van cantar la cançó turca més bonica que sacseja els sentiments, d’Aghani Torkia. A part de petar-ho, també van estrenar la nova catifa vermella per lluir encara més els nostres #maitines dels dilluns.

TALLER DE KICK BOXING

L’alumnat de la modalitat esportiva de 4t han fet un taller de Kick Boxing. Aquesta activitat està dins de la situació d’aprenentatge ENS ACTIVEM AL GIMNÀS! Dins la qual, al llarg del trimestre, han pogut fer diferents activitats que es poden trobar en un centre esportiu.

ESQUIADA 2024

Una vuitantena d’alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat han anat a esquiar a la Masella. Durant la jornada han fet un curset per nivells de 2 hores i també han pogut esquiar pel seu compte i gaudir de l’entorn.

PATINATGE A PUIGCERDÀ 2n ESO

Aquesta setmana la vam estrenar anant a patinar a Puigcerdà. A poc a poc vam anar agafant confiança amb els patins i la pista de gel, i al cap d’una hora ja lliscàvem sobre el gel com si ho haguéssim fet tota la vida. Això sí: les caigudes i els atacs de riure ens van acompanyar durant tota la jornada esportiva.

T-DEBAT. SELECCIÓ NATURAL

L’actiu Mònica Barrio, membre de la companyia T-Debat, ha entrat de forma inesperada a les aules de 2n d’ESO per a representar el monòleg teatral “Selecció natural” i moderar un debat sobre l’assetjament escolar. La història de la Marta Carpio no només ens ha fet estremir sinó que ens ha dut plantejar-nos un munt de preguntes que no hem pogut concloure: els individus més forts són els que millor s’adapten al medi?; què ens pot dur a trair una amistat?; és possible el perdó després d’una ferida molt dolorosa? Llarga vida a la companyia T-Debat!

PROJECTES FLEX36

El grup del Flex 6 de tercer, dins el Projecte “Crea el teu viatge”, hem anat a l’Oficina de Turisme de Manresa per conèixer tot el que es pot fer a la nostra ciutat. Us en faríeu creus de la quantitat de llocs que hi ha per visitar i activitats per fer: museus, espais naturals, teatres, botigues, fires, actes, xerrades, exposicions… L’Anna, la guia que ens ha rebut és una gran viatgera, a més, i ens ha donat consells molt valuosos per viatjar pel món. Començant per Manresa, és clar!

INTERCANVI A HAMBURG

La setmana passada els alumnes de 3r d’alemany de l’institut Cal Gravat van anar d’intercanvi a Alemanya amb alumnes de castellà del Heisenberg Gymnasium d’Hamburg.