Treballs de recerca, una feina ben feta

Divendres 3 de març es va fer la presentació dels treballs de recerca de dos exalumnes del centre al Maset. En aquesta ocasió els treballs escollits van ser el de Judith García Romanillos, Diacronia d’una Nacional i el de Pau Reverté Martínez, Sistema Hídric Sant Carles de la Ràpita.

Primer que res vull agrair a l’ajuntament de la Ràpita el fet de mantenir la iniciativa, que va començar ja fa alguns anys, de publicar els treballs de recerca relacionats amb la Ràpita, elaborats pel nostre alumnat. Crec que aquest reconeixement per la feina ben feta encoratja  la resta de l’alumnat a esforçar-se encara més.

També voldria agrair el suport i el recolzament que els dos tutors d’aquests treballs de recerca Ana Sancho i Carles Pasqual han donat a aquests alumnes, els quals van fer una exposició brillant dels seus respectius treballs, basats en el rigor històric dels fets i que ens van dur a èpoques no gaire llunyanes per a alguns de nosaltres.

Escollir el títol i el tema del treball de recerca és potser més difícil que fer-lo. Se’ls demana un treball que poc o res té a veure amb el que se’ls havia demanat. Fins aquest moment quan se’ls encomanava una feina anava força pautada, no havien de decidir el tema, com enfocar-lo, els apartats, l’abast, etc. I en aquest treball s’han d’enfrontar, com diuen els escriptors, al paper en blanc.

Això sí, quan està acabat i han fet un producte de qualitat, com els de Judith i Pau, els envaeix la satisfacció de la feina ben feta. I, si això ve acompanyat d’un reconeixement com aquest, encara millor.

Judith i Pau, moltes felicitats pels treballs. Des de l’institut Els Alfacs us desitgem que tingueu molta sort i un futur ple de reptes.