VISITA DE L’ESCOLA D’AQÜICULTURA A AIGUANATURA DELS PORTS… UNA CLASSE DIFERENT (Verònica López, professora Escola Aqüicultura)

Els alumnes de segon curs del CFGM de Cultius Aqüícoles i els del CFGS d’Aqüicultura de l’Escola d’Aqüicultura (INS Els Alfacs) van realitzar una visita tècnica a la piscifactoria de producció tradicional de truita AiguaNatura dels Ports.
Aquest any, a més dels continguts teòrics i formatius envers l’aqüicultura sostenible i la recuperació d’espècies autòctones com la truita comú (Salmo trutta) i el barb cua-roig (Barbus haasi), els alumnes van participar de manera activa en la reproducció induïda de la truita irisada (Oncorhynchus mykiss).
Es va dur a terme la fecundació “en sec”, és a dir, es dipositen els gàmetes en una safata i es barreja amb una ploma per no malmetre’ls (tal com es feia tradicionalment). Posteriorment, s’afegeix aigua i es deixen en repòs a la foscor durant uns minuts.
Des de l’escola d’aqüicultura creiem fermament que l’aprenentatge ha de ser actiu, vivencial i engrescador, per aquest motiu es dóna molta importància a les sortides a empreses i a les classes pràctiques, que ocupen un percentatge molt elevat de l’horari lectiu.