TEATRE D’INTERVENCIÓ SOCIAL AL CASAL CULTURAL EL MASET DE LA RÀPITA

Els alumnes de l’INS Els Alfacs han pogut assistir a diferents obres de teatre que esdevenen una mena d’accions de prevenció i sensibilització a qüestions diverses que afecten el nostre alumnat a través d’aquest teatre de caire social i educatiu. La regidoria de Joventut  ha dut a terme aquestes activitats al Casal Cultural del Maset i les obres han estat les següents:

27 de març TU DECIDEIXES! 2n ESO: A través de la vida de tres personatges l’obra ens apropa a valors com l’esforç, l’autoestima i el respecte. Aquests valors moltes vegades es veuen lligats a l’èxit i a la felicitat. La definició d’aquests conceptes no és igual per a tothom. L’obra té com a objectiu motivar els jóvens en el seu rendiment escolar i reforçar la seua autonomia a l’hora de prendre decisions en el dia a dia.

Tràiler de TEATRACCIÓ

30 de març JA N’HI HA PROU! 3r ESO: Activitat de teatre on es treballa la prevenció de la violència en l’àmbit dels jóvens i adolescents (família, amics, escola). Amb aquest recurs educatiu s’incideix directament i indirectament en alguns aspectes que tenen una urgència rellevant en l’actualitat:
– La violència en la vida familiar.
– La violència contra les dones i les actituds masclistes.
– Violència entre iguals o bullying.
– Els maltractaments per negligència.
– La influència dels mitjans de comunicació en la percepció de la violència.

Tràiler de JA N’HI HA PROU!

4 d’abril ENXARXATS 1r ESO: La finalitat d’ENXARXATS és complementar i estimular els programes d’intervenció i les accions existents vinculades a la informació, prevenció i sensibilització en l’ús de les xarxes socials.

Tràiler d’ENXARXATS

5 abril DÓNA IGUAL! 4t d’ESO: Activitat de teatre divertida i engrescadora en la qual es treballa la sensibilització sobre el tema de la igualtat d’oportunitats en la perspectiva de gènere, enfocada a la inserció professional dels jóvens.

• La definició del concepte igualtat d’oportunitats
  • Els rols dona – home. Els estereotips professionals i les professions masculinitzades
  • Les dificultats en l’accés a treballs per diferències de gènere (segregació horitzontal)
  • La conciliació de la vida familiar i laboral i els prejudicis empresarials.
  • La transmissió dels estereotips a través de la publicitat
  • La socialització primària i la distribució dels rols en la família

Teatracció i Nus són les dues companyies que han anat representant aquestes obres, el format de les quals permet apropar els jóvens a temàtiques on es poden sentir identificats i poden participar activament a través dels debats del final.