L’ALUMNA ANDREA CURTO DE 4t D’ESO FA XARRADES SOBRE “FEMINAZI” ALS ALUMNES DE 2n D’ESO

Guillem Garriga Cruelles (2n ESO B)

El passat dilluns 7 de maig, la companya Andrea Curto de 4t d’ESO ens va fer una xarrada a la classe de 2n ESO B a l’hora de Cultura i Valors Ètics (de fet farà xarrades a tots els grups de Cultura i Valors i Religió de 2n d’ESO). La xarrada es va basar en el feminisme i el masclisme, també ens va fer una definició de “Feminazi†(la paraula és un mot creuat entre «feminista» i «nazi», com a analogia de la violència i foment de l’odi per part del femellisme en contra d’un grup, en aquest cas els homes heterosexuals, tal com promovia el nazisme durant la Segona Guerra Mundial contra els jueus i altres ètnies) i, a més, ens va definir el LGBT(acrònim emprat per a referir-se col·lectivament a les persones Lesbianes, Gais, Bisexuals i Transsexuals).

Ens va mostrar una foto que ens va fer pensar a tots;  la imatge tractava del fet que als WC públics sempre apareix la icona de les dones canviant el bolquer a un xiquet petit i Andrea ens va fer reflexionar dient-nos que un home també podia canviar el bolquer a un bebè.

A més, Andrea  ens va parlar sobre l’aspecte o forma de ser de les dones, ja que se les recrimina sovint per tal com van vestides o també pel seu aspecte personal (si porten o no les cames depilades…).

Va ser una hora molt interessant en la qual tota la classe va estar molt atenta i participativa.