DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES

A finals del curs passat, la senyora Carme Valls (coordinadora territorial de l’Institut Català de les Dones a les Terres de l’Ebre) ens va proposar de col·laborar en aquest acte institucional i, donat que el nostre centre té com a un dels eixos d’actuació el fet d’aprofitar els recursos i activitats de les institucions i fer possible la participació de l’institut en activitats ciutadanes, no vam dubtar gens a participar.

Així, dijous 23 de novembre el grup de teatre de 3r i 4t d’ESO sota la direcció artística de Marcel Ros van poder representar l’obra Vull que m’estimin (text de Marga Julià, directora de l’Escola Municipal del Teatre de Tortosa). Una obra que posa de relleu actes de micromasclisme directament relacionats amb el mal ús de les xarxes socials en una colla d’amics adolescents.

Pel que fa a l’acte del dijous, al matí van assistir al Maset  Paco Brunet (director de l’institut Els Alfacs) la senyora Teresa Esmel (vice-presidenta del Consell comarcal del Montsià) i la senyora Carme Valls (coordinadora territorial de l’Institut Català de les Dones a les Terres de l’Ebre). A la tarda, a la representació a l’auditori Sixto Mir, els alumnes van poder representar l’obra davant l’alcalde Josep Caparrós, el senyor Carlos Sanchís (el regidor d’Acció Social de la Ràpita), la delegada a les terres de l’Ebre de Treball, Afers Socials i Famílies, Francesc Miró (president del Consell Comarcal), altre cop davant el nostre director Paco Brunet i un públic força nombrós i molt entusiasmat amb aquest acte.

Cliqueu aquí per veure el vídeo resum.

A continuació reproduïm el discurs de Paco Brunet, director de l’institut Els Alfacs, per tal de poder fer visibles tots els col·laboradors d’aquest projecte:

“Voldria agrair a la professora Carme Cruelles, una impulsora entusiasta d’aquest projecte, i a Marcel Ros, un col·laborador infatigable i diligent del nostre centre, tot l’esforç i dedicació per dur endavant aquest acte d’avui. A més, també vull agrair la tasca rigorosa i tan pròspera de projectes cívics de la professora de Cultura i valors ètics, Rosanna de la Vega. Cal destacar també l’aportació literària del professor i escriptor Miquel Reverté i de l’autora Carme Cruelles.

Tanmateix, avui els protagonistes vertaders i més preuats són els alumnes que us heu implicat desinteressadament en aquest projecte. Uns alumnes que heu treballat intensament per poder representar avui l’obra de teatre Vull que m’estimin, una peça teatral que, en certa manera, denuncia certs micromasclismes canalitzats a través de les xarxes socials en un dia tan representatiu com el d’avui. I per descomptat els arranjaments tècnics per part de Carles Roset i Ferran Balagué.

Els alumnes i les alumnes que han participat són els següents:

DE 3r d’ESO A: Enric Chust Gimeno, Marta Curto Roca, Ariadna Juan Elco.

DE 3r ESO B: Amal Betalú Chaibi, Mariona Curto Torta, Pau Gavaldà Rodríguez

DE 3r ESO C: Oriol Álvarez Puig, Alexandra Garcia Carbó, Marta Gavaldà Rodríguez, Carmen Rivas Cayuelas i Júlia Balagué Galo.

DE 3r ESO D: Alba López Galo i Maria Sánchez Fuster.

De 4t ESO A: Èric Enrich Calbet, Pau Navarro Monllaó

De 4t ESO E: Albert Querol Montañés

D’altra banda també voldria agrair als alumnes de 2n d’ESO i 3r d’ESO que, des de la matèria de Cultura i valors ètics, han elaborat els vídeos que podrem veure al final de l’acte:

Vídeo 1

Ámbar López-Chicherri

Abril Tena

Laila Fernández

Enhorabona per la feina ben feta i per aconseguir tanta implicació sobretot per part de l’alumnat de l’institut Els Alfacs. A més, també voldria destacar la col·laboració de l’AMPA en aquest projecte, tot proporcionant-nos una direcció artística de qualitat a càrrec de l’actor Marcel Ros.”