ASTRAL: EL VELER DELS RICS QUE ARA SALVA ELS POBRES

Cliqueu aquí per veure l’àlbum de fotos.

Aquesta setmana hem tingut atracat al port comercial de la Ràpita el veler solidari Astral. Els alumnes de 1r d’ESO acompanyats dels professors Sara Cid, Cecília Rodríguez, Ximo Chust, Toni Pérez, Salomé Pla, Miquel Valmaña, Adriana Ferreres, M.Carmen Chiva, Gemma Moros i Núria Vicent han pogut escoltar de primera mà històries de recats i de solidaritat humana enmig del mar. Un veler dirigit per un equip humà que vol mostrar als jóvens una realitat malauradament crua i dramàtica però amb l’objectiu de poder reivindicar un futur millor i més just per a tothom.

Proactiva Open Arms és una organització no governamental de Badalona la missió principal de la qual és rescatar del mar els refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecussions o pobresa. Naix d’una empresa de socorrisme i salvament marítim amb una experiència dilatada a les costes mediterrànies.

Les morts i els naufragis de migrants al Mediterrani Central s’han multiplicat i l’objectiu d’aquesta organització és estar on hi hagi gent que els necessiti, per tal d’evitar més morts.

A principis de setembre del 2005 van decidir traslladar-se a l’illa de Lesbos per ajudar els refugiats que arribaven a la costa grega i encara segueixen allí vigilant i salvant vides.

Astral era un veler de luxe on se celebraven festes per a uns quants privilegiats. Davant el drama dels refugiats, però, el seu propietari, Livio Lo Monaco, va cedir-lo a l’ONG badalonina Proactiva Open Arms perquè el transformés en un vaixell de vigilància i salvament. “El veler dels rics que ara salva la vida als pobres.”