Parada de Sant Jordi dels batxillerats artístics

Bateguem amb l'art
Aquest diumenge, els que us acosteu a la plaça major de Banyoles, trobareu una parada molt especial: Els alumnes i professors dels batxillerats artístics (plàstic i musical) estaran presents en un espai que pretén donar a conèixer les activitats que realitzen al nostre institut els batxillerats artístics. És una manera de promocionar aquestes disciplines del Brugulat i, a més d’oferir informació als visitants, hi haurà altres activitats com venda de làmines, dels alumnes un mural participatiu… i més! Estarem presents des de les 9 del matí i fins al vespre. Així doncs us animem a acostar-vos una estona a la nostra parada i passar una bona estona plegats.

Entrega de premis del concurs de Microrelats de Sant Jordi

El divendres 21, a l’hora del pati, hem fet l’entrega de premis del concurs de Microrelats de Sant Jordi. Els guanyadors són: Paula Montero (1r ESO), Clara Jordà (2n ESO), Constantí Gonzàlez (3r ESO), Sol Gonzàlez (4t ESO) i Arnau Viñals (BTX).

Intervenció artística a l’aparador de la botiga Kiriku

L’aparador de la botiga Kiriku, realitzat pels alumnes de 1r curs del cicle formatiu de grau superior de Disseny i Moblament, representa com les bèsties més rellevants de la història surten d’un llibre gegant i es passegen per l’aparador fins cobrir parcialment la cara dels maniquins que el conformen. La guineu, personatge més manipulador del conte, es mostra sola mirant de reüll l’enrenou muntat entre els habitants del regne animal. Les peces creades per a la decoració de l’espai (màscares, llibre, petjades i figures) estan fetes, majoritàriament, en fusta DM i/o xapa.

Xerrada de l’escriptor Francesc Miralles

Aquest dimarts, 18 d’abril de 2017, els alumnes de 4t d’ESO han pogut conversar amb l’escriptor Francesc Miralles, autor del llibre que hem llegit aquest 2n trimestre (El Llibre de l’hivern), que ens ha fet una visita a l’Institut gràcies a la col·laboració de l’Editorial Santillana. En Francesc ens ha explicat quina és la feina d’un escriptor, quina relació té amb els personatges que crea, quines tècniques fa servir per escriure, amb què s’inspira, quina importància té el rerefons d’una novel·la, i tota una sèrie de preguntes que li han anat fent els alumnes. La segona part de la sessió ha consistit en uns exercicis creatius que ha dirigit el mateix escriptor per assajar el pensament lateral que tots tenim i fer-nos adonar de la immensitat de possibilitats de què disposem a l’hora d’inventar un argument i extreure’n una història. Per si en quedava algun dubte, hem constatat la importància de la literatura i de la lectura en les nostres vides.

Irene Barnosell guanya el Premi Astrobanyoles de Recerca i Divulgació Científica

Irene Barnosell
El passat divendres 31 de març l’alumna de 2n de batxillerat del Brugulat Irene Barnosell, va guanyar el Premi Astrobanyoles de Recerca i Divulgació Científica pel seu treball en anglès de taxonomia sobre la cuereta blanca. Es tracta d’un guardó impulsat per Astrobanyoles amb l’objectiu d’estimular l’interès pels temes de ciència i el pensament científic entre els estudiats del Pla de l’Estany.
L’acte d’entrega del premi va ser al Museu Darder i va comptar amb la presencia de la regidora d’Educació de Banyoles, Ester Busquets. Els finalistes ex-aequo han estat Xènia Castellà, de l’Institut Pla de l’Estany, amb el treball “A partir de la llum, la refracció cònica”; i Àlex Garcia, de l’Institut Pere Alsius, amb el projecte “Rellotge analemàtic autoorientable. Disseny, construcció i implementació”. Foto Ràdio Banyoles

Visita a l’ExpoJove

Avui, divendres 7 d’abril, els alumnes de 4t ESO que no hem anat de viatge a Itàlia hem fet una excursió a l’EXPOJOVE de Girona. Primer hem assistit a una xerrada general sobre orientació. A la Fira hi havien molts estands, dels diferents estudis que es poden cursar després de l’ESO i molt a prop de casa nostra. Ha estat molt interessant i divertit. I ens servirà de cares al curs vinent, perquè hem acabat d’aclarir les idees.
Escrit per Aminata Kaloga en nom dels seus companys/es de 4t ESO