L’alumnat de postobligatòria enceta el curs amb les lliçons inaugurals

Aquest divendres, 17 de setembre, ha estat el primer dia de classe per als alumnes dels Batxillerats i dels Cicles Formatius de l’institut. Els primers, han pogut veure i escoltar les periodistes Bàrbara Julbe (RAC 1 i corresponsal de La Vanguardia a Girona) i Mariona Comellas (corresponsal de TV3 a Girona) que, amb un format ben original, han exposat la seva visió sobre la feina que ha de fer el periodista i han compartit algunes reflexions relacionades amb els compromisos d’aquesta professió, ben extrapolables a altres, en el sentit dels valors de l’esforç, de la veracitat, del compromís, de la lluita, de la superació, etc. També han transmès als estudiants la importància i la profunditat de la feina d’escriure a través del relat que ha fet la Bàrbara sobre el procés d’escriptura de la seva novel·la titulada On em portin els ametllers. Llegir més»

Obert el termini per demanar beques i ajuts del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Termini de sol·licitud: del 15 d’agost al 27 de setembre de 2018
Més info sobre les beques convocades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport

Beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris

Termini de sol·licitud: del 17 d’agost al 1 d’octubre de 2018
Més info sobre les beques convocades pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport

Alumnes de 3r d’ESO fan de periodistes a Ràdio Banyoles

Els alumnes de l’optativa de periodisme de 3r d’ESO han elaborat, durant el tercer trimestre, un programa de ràdio que es va emetre dijous 28 de juny per Ràdio Banyoles. El programa conté entrevistes a alguns alumnes del Brugulat, tant de Cicles Formatius com de Batxillerat, explica activitats i projectes de 3r d’ESO així com també alguns consells de lectures per a l’estiu.
Si voleu, podeu tornar a escoltar el programa aquí mateix (fes clic a la dreta)
Enhorabona, ho heu fet molt bé!

L’INS Josep Brugulat guanya dos premis CreativationChallenge

Aquest curs hem estat treballant, fent diversos cursos de formació,amb la Fundació Creativació, una entitat privada sense ànim de lucre que fomenta la creativitat i la innovació en l’àmbit educatiu. Un dels programes educatius en el que hem participat amb els alumnes de 1r d’ESO és el Creativation Challenge, un projecte on l’objectiu és fer una proposta per resoldre un repte real. El repte el proposava l’empresa Aigües de Barcelona i portava per títol Aprofitem l’aigua. Tractava de crear alguna acció per tal de conscienciar sobre l’ús sostenible de l’aigua, per tal d’estalviar i fer-ne un ús més sostenible. Les propostes guanyadores han estat el disseny d’una aplicació de mòbil, WaterPhone, que permet monitoritzar la despesa d’aigua durant el mes i una Dutxa programable, que permet controlar la quantitat d’aigua gastada cada dia en la dutxa.
El premi serà un taller de sostenibilitat i una visita al museu i a les instal·lacions d’Aigües de Barcelona.
Enhorabona a tots els alumnes participants!

Festa de graduació dels alumnes de 4t d’ESO

El divendres 22 de juny, últim dia del curs, vam acomiadar com és habitual els alumnes de 4t ESO amb una festa de graduació. A la festa hi va haver de tot. Els mateixos alumnes van demostrar les seves habilitats artístiques, esportives i musicals a dalt de l’escenari. I al final hi va haver el discurs de comiat del director Rafel Juanola, repartiment d’orles i vam tirar els birrets enlaire. Molta música, balls, parlaments, abraçades, aplaudiments, somriures i fins i tot es va escapar alguna llagrimeta per celebrar el final d’una etapa al Brugulat.
Una nova bona promoció que s’acaba i que trobarem a faltar. L’equip docent us desitja un bon estiu i que tingueu molta sort
Discurs final dels alumnes de 4t d’ESO.