Alumnes de 3r d’ESO fan de periodistes a Ràdio Banyoles

Els alumnes de l’optativa de periodisme de 3r d’ESO han elaborat, durant el tercer trimestre, un programa de ràdio que es va emetre dijous 28 de juny per Ràdio Banyoles. El programa conté entrevistes a alguns alumnes del Brugulat, tant de Cicles Formatius com de Batxillerat, explica activitats i projectes de 3r d’ESO així com també alguns consells de lectures per a l’estiu.
Si voleu, podeu tornar a escoltar el programa aquí mateix (fes clic a la dreta)
Enhorabona, ho heu fet molt bé!

L’INS Josep Brugulat guanya dos premis CreativationChallenge

Aquest curs hem estat treballant, fent diversos cursos de formació,amb la Fundació Creativació, una entitat privada sense ànim de lucre que fomenta la creativitat i la innovació en l’àmbit educatiu. Un dels programes educatius en el que hem participat amb els alumnes de 1r d’ESO és el Creativation Challenge, un projecte on l’objectiu és fer una proposta per resoldre un repte real. El repte el proposava l’empresa Aigües de Barcelona i portava per títol Aprofitem l’aigua. Tractava de crear alguna acció per tal de conscienciar sobre l’ús sostenible de l’aigua, per tal d’estalviar i fer-ne un ús més sostenible. Les propostes guanyadores han estat el disseny d’una aplicació de mòbil, WaterPhone, que permet monitoritzar la despesa d’aigua durant el mes i una Dutxa programable, que permet controlar la quantitat d’aigua gastada cada dia en la dutxa.
El premi serà un taller de sostenibilitat i una visita al museu i a les instal·lacions d’Aigües de Barcelona.
Enhorabona a tots els alumnes participants!

Festa de graduació dels alumnes de 4t d’ESO

El divendres 22 de juny, últim dia del curs, vam acomiadar com és habitual els alumnes de 4t ESO amb una festa de graduació. A la festa hi va haver de tot. Els mateixos alumnes van demostrar les seves habilitats artístiques, esportives i musicals a dalt de l’escenari. I al final hi va haver el discurs de comiat del director Rafel Juanola, repartiment d’orles i vam tirar els birrets enlaire. Molta música, balls, parlaments, abraçades, aplaudiments, somriures i fins i tot es va escapar alguna llagrimeta per celebrar el final d’una etapa al Brugulat.
Una nova bona promoció que s’acaba i que trobarem a faltar. L’equip docent us desitja un bon estiu i que tingueu molta sort
Discurs final dels alumnes de 4t d’ESO.

L’alumnat de 3r d’ESO gaudeix de la platja per finalitzar el curs

El divendres 22 vam acomiadar-nos del curs amb els alumnes de 3r d’ESO al Port de la Selva. Aquesta activitat pretén passar un dia a la platja i, sobretot, oferir la possibilitat de fer esports aquàtics. Els alumnes van poder fer un tastet de Windsurf, Padel Surf i Caiac. Va ser un matí fantàstic, malgrat que el vent bufava amb una mica de força i això va fer que haguéssim de remar més fort. Amb aquesta activitat vam acomiadar el curs i vam iniciar les esperades vacances. Bon estiu a tots, ens veiem al setembre!

L’alumnat de 4t d’eso avalua l’ecosistema del Terri dins del projecte Rius

S’acaba el curs i els alumnes de l’optativa de biologia i geologia de 4t d’ESO, després de la revista científica sobre la biotecnologia i les presentacions sobre les teories de l’evolució de la vida a la Terra, han acabat el curs amb l’última sortida per conèixer de primera mà el funcionament dels ecosistemes fluvials. Han anat a Cornellà de Terri per avaluar l’ecosistema fluvial del riu Terri. Aquesta actuació s’emmarca dins el Projecte Rius que s’estén per tot Catalunya aportant dades de totes les conques fluvials de la nostra terra. Les dades que vam recollir del riu Terri formaran part de l’anàlisi de la conca del Ter. Els paràmetres estudiats són els que indiquen la qualitat hidromorfològica (cabal d’aigua), la qualitat fisicoquímica (nitrats, pH, saturació d’oxigen, olor i transparència) i la qualitat biològica del riu (éssers vius vegetals i animals com a indicadors biològics).
Ha estat una excursió ben tranquil·la, amb un entorn natural meravellós i hem pogut fer molta feina malgrat el sol i la calor.