Agraïment a les empreses, entitats i administracions públiques col·laboradores amb les FCT i pràctiques

L’Institut Josep Brugulat vol agrair la col·laboració de les empreses, entitats i administracions públiques que acullen i participen en la formació dels nostres alumnes a través del mòdul de la Formació en Centre de Treball i la Formació en Dual (Cicles Formatius), la matèria de l’Estada a l’Empresa (Batxillerat), les Pràctiques de Formació (PIP) o del Programa de Diversitat (POTS).
Esperem que aquesta col·laboració continuï els propers cursos i aprofitem per comentar que qualsevol iniciativa i/o suggeriment o nova col·laboració serà molt ben rebuda. Moltes gràcies per la vostra implicació

Festa de graduació dels alumnes de 4t d’ESO

El dijous 22 de juny, últim dia del curs, vam acomiadar com és habitual els alumnes de 4t ESO amb una festa de graduació. A la festa hi va haver de tot. Els mateixos alumnes van demostrar les seves habilitats artístiques, esportives i musicals a dalt de l’escenari. I al final hi va haver el discurs de comiat del director Rafel Juanola, repartiment d’orles i vam tirar els birrets enlaire.
Molta música, balls, parlaments, abraçades, aplaudiments, somriures i fins i tot es va escapar alguna llagrimeta per celebrar el final d’una etapa al Brugulat. Una nova bona promoció que s’acaba i que trobarem a faltar.
L’equip docent us desitja un bon estiu i que tingueu molta sort.

1040 gràcies pels 1040 euros recaptats pel Pediatric Cancer Centre

Ho hem fet possible!
Gràcies a la voluntat dels pares i assistents al Concert de Primavera i gràcies a l’AMPA de l’institut, hem recaptat 1040 euros pel projecte “para los valientes” per tal de poder construir el Pediatric Cancer Centre a Sant Joan de Déu. El Pediatric Cancer Centre vol ser un referent al país, a Europa i al món del tractament del Càncer infantil. La comunitat educativa de l’Institut Josep Brugulat hem fet possible a través del Concert de Primavera col.laborar amb l’Hospital de Sant Joan de Déu i poder aportar el nostre granet de sorra als nens malalts de Càncer.
Moltes gràcies a tots!

Cloenda dels Programes de Diversificació Curricular a l’espai

Projecte singular POTs
El passat divendres 16 de juny a la Cúpula, va tenir lloc la cloenda dels Programes de diversificació curricular a l’espai: UEC Banyoles, DRAC (Ins Pere Alsius), SOM-HI (Ins Pla de l’Estany) i POTs (Ins Josep Brugulat). La benvinguda va anar a càrrec de la regidora d’educació, Ester Busquets. La tècnica de Promoció Econòmica, Pau Salvador i la tècnica de Garantia Juvenil, Judith López, van explicar projectes i cursos d’interès pels joves. Els nois i noies van anar explicant la seva experiència en una diapositiva. El programa POTs de l’INS Josep Brugulat es va iniciar amb 8 alumnes, que tots els dimarts i dijous al matí han anat a una empresa o organisme públic de la comarca a realitzar una estada de pràctiques. Les empreses col·laboradores d’aquest curs escolar han estat: Restaurant La Cassola, Josep Latorre SL, Romans Automoció SL, Cooperativa Agrícola de Banyoles, Residència Geriàtrica La Llar, Escola de Natura de Banyoles, Reciners Informàtica SL i Brigada Municipal de Cornellà del Terri.
Fent clic aquí podeu veure la presentació del Programa POTs on es reflecteixen les experiències viscudes pels propis alumnes.

Passarel·la de moda solidària a la Factoria d’Arts Escèniques de Banyoles

El passat dissabte 17 de juny, l’alumnat d’emprenedoria va dur a terme el projecte treballat durant el curs. L’inici del projecte consistia en fer una passarel·la de moda amb la marca de roba creada pels mateixos alumnes. Una marca de roba solidària anomenada HeartBeat. Els diners d’aquesta roba solidària van destinats a la Fundació Josep Carreras, que lluita incansablement contra la leucèmia. En un segon estadi del projecte es va decidir demanar ajuda als comerços de roba de Banyoles a veure si ens podien donar un cop de mà ja que des de l’assignatura no disposàvem de recursos econòmics per fer un mostrari de roba de la marca HeartBeat. La resposta per part dels comerços va ser molt positiva. Per tal de fer una passarel·la solidària i inclusiva vam demanar a la Fundació Estany i al Casal d’Avis de Banyoles si volien col·laborar, i molt amablement van acceptar. Per problemes d’agenda la Fundació Estany no va poder participar, però sí vam rebre la col·laboració del Casal d’Avis.
Finalment, la passarel·la es va dur a terme i va ser tot un èxit. Entre els tots els projectes de la cooperativa BCreew hem recaptat un total 539,47€ solidaris. Estem molt agraïts amb la participació i col·laboració de les entitats, l’Ajuntament de Banyoles per cedir-nos la Factoria d’Arts Escèniques, al Valvi per la donació d’aigües, a la directiva de l’Institut Josep Brugulat pel suport, i sobretot a l’alumnat i professorat col·laborador.
Entre tots FEM BRUGULAT!

Club de lectura

El passat dimarts dia 13 de juny un grup de 25 alumnes de 1r d’ESO va participar en el que ha estat el primer club de lectura organitzat per l’Institut i la Biblioteca de Banyoles. La lectura proposada va ser Hachiko de Lluís Prats i la trobada va ser dinamitzada pel bibliotecari Xavi Garcia, bibliotecari. Durant l’activitat les aportacions dels alumnes van ser molt interessants i van coincidir a dir que havia estat una lectura molt interessant. La intenció és que el curs vinent aquest tipus de col·laboració tingui continuïtat.