El Brugulat acull la II Jornada de Portes Obertes de la Qualitat

El passat dijous 17 de maig, va tenir lloc al centre la II Jornada de Portes Obertes de la Qualitat. Es tracta d’una sessió que es realitza simultàniament en 17 centres de tot Catalunya, centres que destaquen per haver implementat models internacionals de sistemes de gestió. Professors i membres d’equips directius dels centres de secundària que ho desitgin poden assistir a aquestes jornades, en els diferents centres, per conèixer l’institut i rebre suport, orientació i formació per millorar les seves organitzacions.
En el Brugulat varen assistir 20 professors d’instituts de Vic, Olot, Figueres, Girona, Santa Coloma i Banyoles. La sessió va constar de dues parts: en una primera es va explicar quin és el sistema de gestió del Brugulat i en la segona, es varen introduir diferents aplicacions, amb exemples pràctics del nostre dia a dia, per tal de millorar la gestió del coneixement en un centre de secundària.
Un matí intens per poder compartir experiències i millorar la nostra feina.

La escritora Ana Alcolea visita a los alumnos de 2º de ESO

La escritora Ana Alcolea visitó nuestro centro el jueves 17 de mayo para comentarnos la lectura que los alumnos de 2º de ESO han disfrutado en el segundo trimestre, Donde aprenden a volar las gaviotas. Esta novela nos hizo “viajar” en el espacio (hacia Noruega) y en el tiempo en algunos momentos de la narración (a la Segunda Guerra Mundial). Ana Alcolea insistió en la importancia de la lectura y la cultura para nuestro crecimiento personal y la potenciación de nuestra visión crítica. Nos aportó numerosos detalles sobre la vida en Noruega, datos históricos relacionados con la invasión nazi a este país y continuas referencias literarias y cinematográficas, siempre amenizados con la simpatía y la capacidad comunicativa de la escritora. Esperamos volver a contar con ella (en su apretada agenda) el curso que viene.

Redline a la Mostra de Teatre de Blanes

El passat dimecres 16 de maig l’alumnat de 4t d’ESO de l’optativa d’Arts Escèniques van representar l’espectacle REDLINE a la XXV Mostra de Teatre de Blanes. Van passar tot el dia a Blanes, veient obres de teatre d’altres instituts públics de les comarques gironines. Tot plegat una experiència molt enriquidora, tant l’actuació a un espai diferent com l’intercanvi amb altres alumnes d’instituts.

Reconeixement a l’Arnau Padrés, 4t classificat al Cangur de mates

Aquest dimarts 15 de maig ha tingut lloc al teatre Poliorama de Barcelona l’acte de lliurament dels premis Cangur de matemàtiques. Aquest acte ha comptat amb una representació institucional del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i hi han intervingut els senyor Xavier Jarque, president de la Societat Catalana de Matemàtiques, el senyor Joan Domènec Ros, president de l’Institut d’Estudis Catalans, el senyor Javier Martín, en representació de la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, i la senyora Rosa Argelaguet, directora de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa.
L’alumne de 1r de Batxillerat, Arnau Padrés i Masdemont, ha rebut el reconeixement per haver quedat quart de la seva categoria a nivell de Catalunya. El premi ha consistit en una invitació per participar en un Campus-Cangur (organitzat per l’empresa Explorium) amb activitats de matemàtiques i de lleure que tindrà lloc el proper mes de juny amb totes les despeses pagades.
En l’acte l’Arnau va estar acompanyat per la seva família i pel professor de matemàtiques Jaume Bayó. Cal recordar que l’Arnau ja va obtenir una molt bona posició tant a 3r com a 4t d’ESO quedant dins els 15 millors de la seva categoria. Aprofitem aquesta pàgina per donar-li l’enhorabona i encoratjar-lo a continuar en aquesta línia d’esforç i treball que tant bons resultats li proporciona!

Acte de cloenda del projecte emprenedor TONI

Aquest dimecres 16 de maig, els instituts de Banyoles hem assistit a la trobada TONI (Tenim Oportunitats Necessitem Idees) per exposar els projectes treballats durant el curs, un total de 18. Aquest any els nostres alumnes emprenedors han elaborat una aplicació per la zona blava de Banyoles, així com han donat forma a un projecte per tal de cobrir amb un tendal la zona del Skatepark per tal d’evitar el sol i la plutja. L’alcaldia s’ha mostrat molt interessada en els temes proposats, a veure si entre tots tirem endavant aquests projectes gestats pel nostre alumnat. Ha estat molt interessant escoltar les propostes de la resta de centres de Banyoles que hi han participat i veure els diferents punts de vista.

Trobada d’exalumnes per la jornada d’orientació a 4t d’ESO

Durant dos dies els alumnes de 4t d’ESO han realitzat el projecte d’orientació. L’objectiu principal del projecte ha estat elaborar un portafolis personal i ben estructurat, amb tota la informació acadèmica i professional que han anat recollint amb les activitats d’orientació que s’han fet a les tutories al llarg de 3r i 4t d’ESO i les reflexions de cada etapa del procés d’orientació. Al final del portafolis els alumnes havien d’explicar quina és la decisió que han pres per continuar els seus estudis després de l’etapa d’escolarització obligatòria.
Durant aquests dos dies a més s’han preparat dues activitats: una visita al Servei d’Ocupació Municipal, on la tècnica de promoció econòmica els ha explicat quina és la funció del servei i de quina manera els joves poden aconseguir feina. I unes taules rodones amb la participació d’ex-alumnes que estan estudiant diferents cicles formatius i batxillerats que han explicat de primera mà, als alumnes de 4t d’ESO, les seves vivències en els diferents estudis.