AFA: Els nostres projectes -> EmPATItza’t

 

Volem millorar els patis de les Vinyes!

 

 

És per això que ens endinsarem en un procés de co-creació, amb la participació activa, idees, coneixements i energies de tota la Comunitat Educativa de Les Vinyes!

El projecte es divideix en quatre fases:

  1. Conèixer 
  2. Co-crear
  3. Construir
  4. Celebrar

 

Temporalitat, desenvolupament i execució de cada fase

 

1. Fase Conèixer

Temporalitat -> inici: 31 d’octubre de 2013 / final: 3 de febrer de 2014

Tothom aporta propostes: escrites, dibuixades o fotografiades, del pati somiat, el pati recordat i el pati actual. Poden ser records del pati d’infantesa, el pati somiat i/o el que agradaria tenir al pati. S’envia una postal amb les 3 propostes a omplir.

Observació, per part dels mestres d’infantil i primària, durant una hora d’esbarjo, prenent nota dels espais que s’omplen més/menys i dels jocs que porten a terme.

Els delgats/des d’ESO fan la mateixa observació durant l’estona d’esbarjo de secundària.

Les propostes rebudes i observacions recollides guien la següent fase del projecte, la FASE COCREACIÓ


2. Fase Co-creació

Temporalitat -> inici: 4 de febrer de 2014 / final: 17 de març de 2014

  • Primera Fase: Alumnes i professorat

Cerca d’especialistes en “Ombres i Clima”, “Vegetació i Jardineria”, “Decoració i Pintura”, i “Jocs d’abans” per realitzar un taller/xerrada als nostres alumnes durant el projecte.

Els alumnes d’educació Infantil, Primària i Secundària dediquen dues setmanes a dur a terme un treball conjunt que inclou el procés d’ideació i disseny de millores als patis de l’escola. (del 27 gener de 2014 al 07 de febrer de 2014)

Com en altres projectes anteriors, els alumnes treballen en grups cooperatius, realitzen activitats internivells, recerca documental, sortides, treball amb experts externs, productes de comunicació interna i externa, planificació i execució, aprenentatge entre iguals, reptes creatius, etc.

Aquest curs, a més a més, es fa en equips formats per alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO junts i amb una major interacció amb infantil i primària, que també treballen en grups d’experts. Un autèntic treball internivells de cocreació.

  • Segona Fase: Alumnes, professorat i famílies

Sessió conjunta de co-creació amb les famílies, per fer junts el prototipatge de les propostes, enriquir-les i millorar-les, (dissabte 29 de gener de 2014)

Es comença fent una visita guiada a les propostes dissenyades pels alumnes durant la primera setmana de projecte. Seguidament, distribució en grups i elaboració de prototips amb guix, cartró, cordes,… per tal d’aproximar les propostes a la mida real, i visualitzar com quedaran els patis quan s’acabi el projecte.


3. Fase Construcció

Temporalitat -> inici: 29 de març de 2014 / final: 20 de juny de 2014

  • Dissabte 29 de març de 2014: Tret de sortida a la construcció de les propostes finals.

  • Dissabte 10 de maig de 2014: Enllestir intervencions que, per la seva complexitat, no es poden executar conjuntament amb els alumnes.

  • Dissabte 31 de maig de 2014: Finalització totes les intervencions pendents.


4. Fase Celebrar

Data: 20 de juny, coincidint amb la festa de final de curs

  • Visita lliure pel pati per veure els resultats del projecte “EmPATItza’t”.
  • Projecció de fotografies de totes les fases i procesos del projecte.
  • Brindis al menjador.


Si voleu veure tota la galeria fotogràfica del projecte, podeu fer-ho clicant el següent enllaç:


Presentació del projecte EmPATItza’t als Premis FAPAC 2015