Història

L’escola Pi Verd és una escola en ple creixement; que ha deixat de ser aquella llavor del setembre de 2006. Passat el desè aniversari, l’hivernacle on vam fer arrel i on vam començar a aixecar l’arbre, ja és història. La realitat d’ara és que ja tenim l’edifici i els espais cobejats. Ens sentim orgullosos de la personalitat pròpia dels antics mòduls, acollidors barracons, i d’haver sabut fer d’una situació tan poc afable i envejable el germen d’un envejós projecte.

No volíem ensenyar, ni educar, ni que els nostres alumnes aprenguessin en un lloc trist, i gris, en plena discriminació respecte l’altra alumnat del municipi, però, diuen que de les penes se’n fan alegries, i ben aviat, amb un esperit de superació i adaptació a l’entorn, vam aixecar l’hort, vam plantar arbres, vam donar color a les parets blanques i les criatures van fer la resta: omplir-ho tot d’alegria i vida. Ara, la feina està conclosa, o no? Mai s’acaba la feina per fer, els objectius a aconseguir, les fites ambiciosas, els canvis, les millores, l’aprenentatge. Ara, potser tenim un hort de veritat, un verger de fruiters, un jardí amb basses de peixos, granotes i tortugues, uns espais amb aromàtiques, un jardí verd i acolorit amb arbres i flors, un petit galliner cantaire, i els nostres conills grimpant i fent caus. Però encara manquen moltes coses a aquesta escola. També diu la cultura popular, que no s’hi val dormir-nos creient-nos coronats de fulles de llorer. Es pot morir de conformisme o d’avorriment, o de prepotència i vanalitat.

Aquesta escola, persisteix en ser una escola nova, oberta, moderna, una escola democràtica i lliure, una escola verda, capaç de recollir els ingredients pedagògics i didàctics dels millors models educatius. Una escola que es repensa cada dia, durant tot l’any.

Lescola lliure va ser un moviment que buscava repensar l’educació escolar a principis del segle XX, en un ambient de llibertat que afavorís l’aprenentatge dels infants. Avui, a principis del segle XXI, ens toca repensar de nou la nostra escola.

La nostra escola és capaç d’aprendre, és una escola intel·ligent. El currículum a través dels materials, ens permet que els infants treballin amb els recursos que atenguin el seu moment d’aprenentatge. L’observació dels mestres, i l’atenció continuada, ens permet una atenció individualitzada, i al mateix temps, col·lectiva, a través de projectes reals que sorgeixen dels interessos de l’alumnat.

Som una escola innovadora i creativa. Cerquem l’excel.lència en l’ensenyament i en l’educació. Cerquem formar persones amb iniciativa, capacitades i creatives. «Entre «creer i crear» només hi ha una lletra de distància».

En les condicions més adverses o més propícies, som una escola en lluita per aconseguir una cultura de centre amb ambició de qualitat que afavoreixi l’acolliment, la cohesió, la detecció i seguiment de les necessitats educatives especials allà on estiguin.