A L’ESCOLA PEPA COLOMER SOMIEM PER UNA JUSTÍCIA DE GÈNERE DE FACTO

I en un dia com el 8 de març de 2018, Dia Internacional de la Dona, des de l’Escola Pepa Colomer no podem estar-nos de somiar també en gran en aquest sentit, i somiem en una justícia de gènere real, en una societat on la igualtat d’oportunitats i el respecte a la diferència sigui un fet.

Somiem que l’educació posi també l’èmfasi en la justícia de gènere que ha de ser la guia que permeti a tots els infants ser més empàtics, solidaris i que puguin desenvolupar drets i oportunitats de forma equitativa quan esdevinguin homes i dones d’aquesta societat, del futur proper.

I per somiar, somiem que aquests nens i nenes d’avui siguin els lluitadors perseverants contra la tolerància social vers la violència masclista i contra l’actual sistema que imposa rols socials i una norma patriarcal desfasada i injusta.

I no sense l’escola, i no sense els docents, i no sense les famílies, i no sense la societat es pot aconseguir…

Avui, doncs, reivindiquem un sistema educatiu per aconseguir que:

• La igualtat sigui un dret.
  • Existeixi la Llei d’igualtat efectiva entre homes i dones.
  • Les estadístiques parlin d’igualtat i no de desigualtat.
  • Es posi fi als estereotips que discriminen les dones.
  • S’enderroquin les barreres que discriminen les dones.
  • S’aconsegueixi la conciliació personal i laboral.
  • La igualtat d’oportunitats formi part dels valors socialment responsables.
  • La igualtat signifiqui l’atracció de talents.
  • La igualtat sigui sinònim d’eficiència.
  • La igualtat sigui possible.

FELIÇ DIA DE LA DONA!