CONTINGUTS I CRITERIS D’AVALUACIÓ ÀREA D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA: VISUAL I PLÀSTICA, MÚSICA I DANSA (3r i 4t)

CONTINGUTS ÀREA D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA: VISUAL I PLÀSTICA, MÚSICA I DANSA CICLE MITJÀ (3r i 4t)

PERCEBRE I EXPLORAR

CONTINGUTS COMUNS
  • Percepció i exploració sensorial dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic: els objectes, els materials, els sons…
  • Expressió en diferents llenguatges de les idees, emocions i experiències que desvetllen les manifestacions artístiques i culturals.
  • Interès pel coneixement del patrimoni artístic de Catalunya i el d’altres cultures.
  • Interès i curiositat per descobrir, gaudir i participar de les manifestacions artístiques que ofereix l’entorn: exposicions, espectacles, actuacions…
  • Paper social i cultural del patrimoni i les manifestacions artístiques. Incidència en la vida quotidiana de les persones i en la forma de pensar.
  • Apreciació de les habilitats i la imaginació dels creadors.
  • Valoració i respecte per les produccions d’un mateix i dels altres.
  • Satisfacció i emoció per l’experiència artística.
  • Percepció que a través de la implicació, de la resolució de problemes i de la constància s’arriba a la satisfacció en la comprensió, interpretació i creació artístiques.
CONTINGUTS D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
  • Propietats dels materials, els colors, les formes (volums, línies, contorns, textures, grandàries, perspectives…) en les imatges, els objectes i en les obres artístiques.
  • Recursos formals del llenguatge (enquadrament, planificació i punt de vista).
  • Relació entre les qualitats perceptibles de les produccions artístiques i el que commou o provoca.
  • Posicionaments, judicis i arguments que desvetllen els objectes i les imatges.
  • Funció de les produccions audiovisuals i els objectes com a explicatives del món i de nosaltres mateixos.
  • Materials i tecnologies emprats pels artistes en el present i en el passat.
CONTINGUTS DE MÚSICA I DANSA
  • Sons, músiques, moviments corporals i tecnologies que utilitzen els artistes en l’expressió musical i corporal.
  • Famílies instrumentals.
  • Escolta de peces instrumentals i vocals catalanes i d’arreu de diferents autors i estils.
  • Estructures de simultaneïtat sonora en produccions musicals i artístiques.
  • Reconeixement bàsic de formes musicals, de qualitats del so, d’instruments i formacions instrumentals i vocals.
  • Reconeixement i representació d’elements musicals i plàstics a través del moviment corporal.

INTERPRETAR I CREAR

CONTINGUTS COMUNS
  • Terminologia bàsica que s’empra en la pràctica i la vivència de l’expressió artística, visual, sonora i corporal.
  • Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes.
  • Valoració de l’avenç en el propi aprenentatge.
  • Produccions artístiques (plàstiques, musicals i corporals) amb diverses tècniques i procediments a partir de la percepció sensorial, les experiències, la realitat, les idees i les emocions.
  • Creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística.
CONTINGUTS D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
  • Possibilitats expressives i plàstiques i de transformació dels materials (possibilitats espacials en la intervenció bidimensional i tridimensional); accions que permeten els materials i tècniques artístiques del passat i del present (fotografia, imatge digital, animació).
  • Disseny i composició individual i col·lectiva d’imatges i objectes utilitzant materials, tècniques i procediments diversos (materials naturals, industrials i de rebuig, recursos plàstics, fotografia, recur­sos digitals…).
  • Equilibri/tensió, ritmes visuals, plans (figura-fons) i punts de vista diversos.
  • Ús d’imatges i objectes de l’entorn proper (imatgeria popular i mediàtica).
  • Caracterització de personatges, producció d’imatges i objectes, recreació d’espais imaginaris, creació d’estructures, decorats i exposicions.
CONTINGUTS DE MÚSICA I DANSA
  • Possibilitats de comunicació del cos, dels sons, de les músiques, dels instruments i dels recursos digitals.
  • Interpretació, improvisació i creació de cançons, danses i jocs motrius.
  • Interpretació col·lectiva: coordinació amb els acompanyants en el cant i la dansa col·lectius i atenció al director.
  • Afinació, dicció, tècnica vocal, instrumental i corporal.
  • Tècniques bàsiques de moviment acompanyades o no de seqüències sonores, cançons i obres musicals.
  • Composició individual i col·lectiva de cançons, músiques i coreografies senzilles utilitzant materials i instruments de percussió diversos, inclosos els recursos digitals i audiovisuals.
  • Terminologia pròpia del llenguatge musical: grafia musical convencional en la lectura, interpretació i creació de partitures senzilles.
  • Terminologia pròpia de la dansa.
CRITERIS D’AVALUACIÓ ÀREA D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA: VISUAL I PLÀSTICA, MÚSICA I DANSA CICLE MITJÀ (3r i 4t)
  1. Identificar i verbalitzar amb la terminologia adequada les possibilitats plàstiques, sonores i corporals que utilitzen els artistes i els mitjans de comunicació.
  2. Expressar i compartir amb els companys el que suggereix una experiència artística, individual o col·lectiva.
  3. Cercar informacions i respostes a partir de dubtes i qüestions plantejades al voltant de les manifestacions artístiques.
  4. Crear composicions visuals (imatges i objectes), sonores i corporals senzilles que representin idees, emocions i experiències utilitzant materials i instruments diversos, inclosos els recursos digitals.
  5. Mostrar respecte i responsabilitat en el treball cooperatiu a l’hora de participar en projectes artístics col·lectius.
  6. Interpretar cançons i danses apreses utilitzant les tècniques bàsiques de la veu, dels instruments i del moviment corporal.
  7. Llegir i interpretar petites partitures amb els elements musicals apresos.