CONTINGUTS I CRITERIS D’AVALUACIÓ ÀREA D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA: VISUAL I PLÀSTICA, MÚSICA I DANSA (1r i 2n)

CONTINGUTS ÀREA D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA: VISUAL I PLÀSTICA, MÚSICA I DANSA CICLE INICIAL (1r i 2n)

PERCEBRE I EXPLORAR

CONTINGUTS COMUNS
  • Percepció i exploració sensorial dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic: els objectes, els materials, els sons…
  • Expressió en diferents llenguatges de les idees, emocions i experiències que desvetllen les manifes­tacions artístiques i culturals.
  • Interès pel coneixement del patrimoni artístic de Catalunya i el d’altres cultures.
  • Interès i curiositat per descobrir, gaudir i participar de les manifestacions artístiques que ofereix l’entorn: exposicions, espectacles, actuacions…
  • Apreciació de les habilitats i la imaginació dels creadors.
  • Valoració i respecte de les produccions d’un mateix i dels altres.
  • Satisfacció i emoció per l’experiència artística.
CONTINGUTS D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
  • Característiques de les imatges fixes i seriades del món visual proper (historietes, còmics, il·lustracions, fotografies, cartells, publicitat) que provenen del camp de les arts i la cultura visual.
  • Propietats dels materials, els colors, i les formes… en les imatges, els objectes i les obres artístiques.
CONTINGUTS DE MÚSICA I DANSA
  • Discriminació del so i del silenci, de les diferents qualitats del so i de la seva combinació.
  • Possibilitats sonores i expressives de la veu.
  • Característiques sonores de materials i objectes.
  • El moviment del cos i les seves possibilitats. Adequació al so i a l’espai.
  • Escolta de peces instrumentals i vocals catalanes i d’arreu de diferents autors i estils.
  • Lectura d’elements musicals gràfics i corporals.

INTERPRETAR I CREAR

CONTINGUTS COMUNS
  • Terminologia bàsica que s’empra en la pràctica i la vivència de l’expressió artística, visual, sonora i corporal.
  • Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes.
  • Valoració de l’avenç en el propi aprenentatge.
  • Produccions artístiques (plàstiques, musicals i corporals) amb diverses tècniques i procediments a partir de la percepció sensorial, les experiències, la realitat, les idees i les emocions.
  • Creativitat i imaginació en l’expressió i comunicació artística.
CONTINGUTS D’EDUCACIÓ VISUAL I PLÀSTICA
  • Qualitats visuals i plàstiques dels materials dels elements presents en l’entorn.
  • Composició individual i col·lectiva d’imatges i objectes a partir de materials i tècniques.
  • Ús de materials, d’imatges i d’objectes diversos de l’entorn en les produccions pròpies i col·lectives.
  • Ordre i atenció en els processos de producció i cura dels materials i estris emprats.
CONTINGUTS DE MÚSICA I DANSA
  • Possibilitats de comunicació del cos, dels sons, de les músiques, dels instruments i dels recursos digitals.
  • Interpretació de cançons i de danses.
  • Interpretació col·lectiva: coordinació amb els acompanyants en el cant i la dansa col·lectius i atenció al director.
  • Elements bàsics de la tècnica vocal i corporal.
  • Imitació, interpretació i improvisació i creació de motius melòdics i rítmics amb la veu, el cos i els instruments.
  • Utilització de grafies no convencionals (imatges, paraules, símbols) i grafies musicals. convencio­nals en la lectura, la interpretació i la creació de partitures senzilles.
CRITERIS D’AVALUACIÓ ÀREA D’EDUCACIÓ ARTÍSTICA: VISUAL I PLÀSTICA, MÚSICA I DANSA CICLE INICIAL (1r i 2n)
  1. Reconèixer algunes de les característiques i de les possibilitats d’utilització plàstica, sonora i corporal dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic.
  2. Expressar de forma senzilla i compartir amb els companys el que suggereix una experiència artística, individual o col·lectiva.
  3. Crear composicions visuals (imatges i objectes,) sonores i corporals senzilles, que representin el món imaginari, afectiu i social i participar en produccions col·lectives.
  4. Mostrar respecte en el treball cooperatiu a l’hora de participar en projectes artístics col·lectius.
  5. Interpretar de memòria cançons i danses.
  6. Realitzar breus patrons de moviment, jocs motrius, esquemes rítmics i melòdics amb la veu, el cos i instruments.
  7. Llegir i interpretar petits patrons melòdics i rítmics amb els elements apresos.