CONTINGUTS I CRITERIS AVALUACIÓ ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA (5è i 6è)

CONTINGUTS ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA CICLE SUPERIOR (5è i 6è)

El cos: imatge i percepció

  • Principals músculs, ossos i articulacions del cos que intervenen en els diferents moviments.
  • Domini i control del cos en repòs i en moviment.
  • Aplicació del control tònic i de la respiració al control motriu.
  • Adequació de la postura a les necessitats expressives i motrius de forma eficaç i equilibrada.
  • Execució de la lateralitat amb els segments corporals no dominants.
  • Equilibri estàtic i dinàmic en situacions complexes.
  • Resolució de l’estructura de l’espai i del temps en accions i situacions motrius complexes.
  • Reconeixement dels elements orgànics i funcionals relacionats amb el moviment.
  • Acceptació de la pròpia realitat corporal i la dels altres.

Habilitats motrius

  • Execució de les habilitats motrius bàsiques i específiques en entorns diversos amb eficiència i creativitat.
  • Adquisició d’un control motriu i corporal previ a l’acció.
  • Disposició a participar en activitats diverses, amb acceptació de les diferències en el nivell de l’habilitat.
  • Utilització de les capacitats físiques de forma genèrica i jugada, i orientada a l’execució motriu en múltiples situacions.
  • Utilització de les TAC per a la realització i la reflexió de la pràctica motriu.
  • Valoració individual i col·lectiva del treball des del punt de vista motriu.

Activitat física i salut

  • Aplicació de manera autònoma d’hàbits higiènics, posturals, corporals i alimentaris relacionats amb la pràctica de l’activitat física.
  • Valoració de l’activitat física per al manteniment i la millora de la salut i el benestar reconeixent els principals hàbits perjudicials per a la nostra salut.
  • Utilització de materials i espais amb cura i respectant les normes.
  • Adopció de mesures bàsiques de seguretat en la pràctica de l’activitat física.
  • Prevenció de lesions en l’activitat física amb valoració de la importància de l’escalfament, la dosificació de l’esforç i la recuperació.
  • Apreciació de l’esforç individual i col·lectiu.

Expressió corporal

  • Elaboració, participació i conscienciació de les possibilitats i recursos que ofereix el llenguatge corporal.
  • Composició individual i col·lectiva de moviments a partir d’estímuls rítmics i musicals.
  • Expressió i comunicació de sentiments i emocions individuals i compartides a través del cos, el gest i el moviment.
  • Utilització d’objectes i materials per expressar-se i en la realització de representacions i dramatitzacions.
  • Interpretació i creació de situacions que suposin comunicació corporal.
  • Elaboració i creació de balls, danses i coreografies senzilles.
  • Respecte per les diferents formes d’expressar-se.
  • Valoració dels recursos expressius i comunicatius del cos.

El joc

  • Jocs alternatius i cooperatius.
  • El joc i l’esport com a fenomen social i cultural.
  • Acceptació i respecte per les normes i les persones que participen en el joc amb independència del resultat.
  • Utilització del joc com a mitjà de relació, de divertiment i d’ús del temps de lleure.
  • Descobriment i execució de les estratègies bàsiques dels jocs col·lectius relacionades amb la cooperació i l’oposició.
  • Utilització d’habilitats bàsiques d’iniciació esportiva en situacions variades de joc.
  • Codis i conductes de joc net.
CRITERIS D’AVALUACIÓ ÀREA D’EDUCACIÓ FÍSICA CICLE SUPERIOR (5è i 6è)
  1. Ajustar els moviments corporals a diferents canvis de les condicions d’una activitat utilitzant les nocions topològiques.
  2. Desenvolupar conductes actives per estimular la condició física i el benestar, ajustant la pròpia actuació a les pròpies possibilitats i limitacions corporals.
  3. Desplaçar-se, saltar, girar, llançar, rebre i manejar objectes de forma coordinada adaptant-se a diferents entorns i situacions de joc.
  4. Identificar algunes de les relacions que s’estableixen entre la pràctica d’exercici físic correcta i habitual i la millora de la salut.
  5. Construir composicions col·lectives en interacció amb els companys i companyes utilitzant els recursos expressius del cos i partint d’estímuls musicals, visuals o verbals.
  6. Comunicar-se i representar personatges i situacions complexos utilitzant els recursos expressius del cos.
  7. Participar i gaudir dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes mostrant capacitat de modificar-les i crear-ne de noves.
  8. Actuar d’acord amb valors com l’esforç personal i la cooperació en els jocs col·lectius i les pràctiques d’activitats físiques mostrant-se respectuós amb les normes i els companys.
  9. Opinar de forma crítica en relació amb situacions sorgides en la pràctica de l’activitat física.