Racons de matemàtiques a 4t

Els alumnes de quart hem estat treballant recentment el concepte de fracció i de nombre decimal.
Per a poder posar-ho a la pràctica hem decidit crear diferents racons d’aprenentatge a l’aula. El treball per racons és una metodologia que proposa delimitar, dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, de manipulació i simbòlic. La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens poden accedir d’una forma oberta. Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb altres companys o amb el mestre.
Per fer-ho, hem distribuït la classe en tres grups de quatre alumnes i un grup de cinc alumnes. Cada grup ha estat protagonista d’un racó i ha hagut de superar els reptes que se’ls ha anat plantejant.
Hem dividit la classe en quatre racons d’aprenentatge:
Racó del dominó: En aquest racó hem jugat al dominó per a consolidar l’aprenentatge de les fraccions.
Racó de la multiplicació i la divisió: Se’ls ha plantejat diferents multiplicacions i divisions i les han hagut d’anar resolent. Primer feien el càlcul de manera autònoma, i un cop tenien el resultat, l’havien de confirmar amb l’ajuda de la calculadora.
Racó de la multiplicació: Aquest racó se centra únicament a la resolució de multiplicacions bàsiques d’una i dues xifres. Han d’anar agrupant les multiplicacions amb el seu resultat corresponent.
Racó del reglet: El que es pretén és treballar el concepte decimal en aquest racó. Se’ls plantegen diferents reptes que han de resoldre amb l’ajuda dels reglets.

Ens ho passem bé i alhora aprenem!