Participem a la Robotseny 2018

Els alumnes de 5è de l’escola han participat en el projecte Robotseny 2018. La nostra escola aquest és el tercer any que hi participa. Un projecte a nivell comarcal (Baix Montseny) que desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes tot treballant de forma cooperativa. També té l’objectiu de crear una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències en aquests àmbits.

Com a eines per treballar aquests aspectes s’ensenya a programar robots i a dissenyar-los.

El projecte es desenvolupa a l’aula i té una posada en escena en forma de torneig al final del curs.

La participació dels nostres alumnes va ser en la categoria Robotseny Kidsdestinada a nois/es de 5è a 2n d’ESOque es va desenvolupar el matí del dissabte dia 9 de juny a la plaça de la Vila de Sant Celoni.

Enguany, el Mario Cañas ha quedat 3r en la competició de RUBIKSENY de la seva categoria

Per participar a la Fira científica, hem treballat en el disseny i desenvolupament d’una eina tecnològica que ajudi al coneixement, preservació i manteniment del patrimoni cultural, natural i immaterial del Baix Montseny.

Nom del repte: Un vídeo- guia turística per Santa Maria de Palautordera.

Element patrimonial: Edificis històrics, escultures i patrimoni urbà.

Hipòtesis de treball: Com donar a conèixer el nostre patrimoni local amb l’ajuda de les noves tecnologies.

Proposta per resoldre el repte: Descobrir el patrimoni local a partir d’un a vídeio-guia, que s’obrirà a partir de codis QR, col·locats en aquests edificis, marcats en el recorregut.

Conclusions : aportem una eina que uneix turisme, noves tecnologies i patrimoni cultural i històric, que pot ajudar a conèixer i descobrir elements d’interès turístic.

Robòtica. Aquest any els reptes proposats,  han girat a l’entorn del “Patrimoni cultural, natural i immaterial del Baix Montseny”. Els alumnes han hagut de dissenyar, construir i programar els robots per resoldre les 11 proves proposades, més la que el dia del torneig se’ls proposa insitu.

Clicant damunt la foto podreu gaudir de la jornada.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *