ARTICLE DE L’ESCOLA A LA REVISTA FORN D’ANELLS Nº132

UN CURS MÉS A LA BUTXACA

L’últim trimestre del curs ha estat ple d’activitats que us detallem a continuació per blocs:

TALLERS I ACTIVITATS

P3, P4 i P5 LA MONA DE PASQUA. P3 Passos a seguir per fer una súper mona: Renta’t les mans i prepara’t; Agafa un plat, una mica d’il·lusió i ganes d’embrutar-te els dits; Obre l’ensaïmada per la meitat i posa-hi crema de xocolata (opcional); De tan en tan embruta’t el dit per poder llepar; Decora-la amb boletes de colors, un pollet (pintat prèviament) i una ploma; Segur que ja tens la panxa preparada per menjar. Menja i bon profit; Llepa bé els dits, llavis i el que faci falta; Guarda el pollet de record i la ploma per fer pessigolles. P4. Els micos i elefants de P4 ho hem passat de meravella fent les nostres mones! I a la tarda… mmm… quin moment tan dolç! No n’ha quedat res! Una estona divertida i molt llaminera! P5-2n. Avui hem fet la mona de Pasqua i els nostres padrins de lectura, els nens i nenes de segon ens han ajudat. Ens han quedat unes mones maquíssimes i molt i molt bones. Per agrair la seva ajuda, els hi hem donat una petita sorpresa que ahir vam estar preparant: unes piruletes de xocolata!!! Moltes gràcies padrins de lectura!

2n RESTAURANT XINÈS. En Toni i en Zhao que son de la Xina ens van ensenyar a menjar amb palets. També va venir la Menchu que es la germana d’en Toni. Vam menjar poma tallada a trossets. Al principi era molt difícil, però mica a mica cada vegada ens sortia millor. Ens vam ajuntar tots dos cursos a la mateixa classe i encara que estàvem una mica estrets ens ho vam passar molt bé.

4t ENTORN PROPER. El dimarts 4 d’abril els alumnes de 4t vam explorar el riu Onyar per dur a terme el programa de la Diputació de Girona “Coneix el teu entorn més proper”. Vam realitzar l’activitat “Tritó” que consistia en esbrinar i estudiar si el riu Onyar que passa a prop de la nostra escola és un bon hàbitat natural pel tritó. Vam recollir dades de les condicions del riu (temperatura, oxigen dissolt, acidesa, etc…) i quina vegetació de ribera hi ha. També vam observar quin manteniment i respecte se li dóna a l’entorn perquè sigui bosc de ribera. Ens ho vam passar molt bé gaudint d’un dia en plena natura on el sol ens va acompanyar en tot moment.

6è ENTORN PROPER. Els dies 5, 6 i 7 d’abril, els alumnes de 6è vam fer una activitat a l’entorn natural per conèixer millor les característiques dels nostres boscos, les plantes que hi ha i els animals que els habiten. El primer dia vam formar els grups de treball i vam fer un mural on hi vam distribuir les diferents espècies animals segons els llocs on les podíem trobar. El segon dia vam anar al bosc i vam observar i estudiar diferents aspectes, com ara: com afecta l’acció del sol, la inclinació del terreny, la temperatura dins el bosc…També les espècies vegetals que es podien trobar en una distància de 10 metres, vam experimentar com mesurar l’alçada i el perímetre dels arbres, quins animals, restes o rastres podíem trobar i vam aprendre què s’aprofitava dels boscos i quines activitats tenien efectes positius o negatius. Naturalment vam fer algun joc i compartir l’estona del dinar. El darrer dia, a classe vam comparar els resultats de les observacions obtingudes pels diferents grups i en vam treure’n les conclusions finals. La principal és que hem de tenir molta cura del nostre entorn! Va ser una activitat molt interessant.

P5 I ARCIMBOLDO. Hem iniciat el treball d’un nou pintor: Giuseppe Arcimboldo. Un pintor que es caracteritza per fer quadres a partir de verdures i fruites. Per començar a treballar-lo no ens hem pogut resistir a fer una composició amb fruites naturals. Ha estat molt divertit, a més ens ha servit per menjar un esmorzar ben saludable.

P3 JOCS AMB MATERIAL RECICLAT. Han vingut alumnes de l’INS de Montilivi i ens han portat joguines fetes amb material reciclat. Entre d’altres, hi havia una casa feta d’ampolles de plàstic (a dins podíem pintar!), una cuineta, segons els nens i nenes un “arbre de Nadal”, jocs de sorra i aigua, un tren i barques, una catifa de textures,… Juntament amb els nens i nenes de P2 de Coloraines hem pogut experimentar, descobrir, compartir, riure i passar una bona estona tot jugant. Moltes gràcies!!!

P5 JOCS AMB MATERIAL RECICLAT. Han vingut unes alumnes de l’INS Montilivi i ens han fet un taller per elaborar joguines amb material reciclat. Ens han ajudat a descobrir que tenim molta creativitat: hem fet fanalets, bolsos, instruments musicals, coets i reis i reines. Moltíssimes gràcies!

P3 I JACKSON POLLOCK. A P3 hem conegut l’artista Jackson Pollock. Les seves obres eren abstractes i la pintura d’acció, així que nosaltres estem fent la nostra pròpia adaptació per fer quadres gegants. Hem fet diferents activitats i utilitzat material divers, però una de les creacions més divertides ha estat la de pintar amb xeringues. Ens ho estem passant molt bé, i algunes bates, pantalons, bambes o, fins i tot, cabells ho estan demostrant.

P4 I LA SIMETRIA. Els micos i elefants de P4, a l’hora de filosofia, hem descobert la simetria. Hem jugat a fer simetries amb diferents objectes i tot seguit ho hem provat amb pintura. I sabeu què? Hem convertit la nostra taca simètrica en una flor molt bonica, aprofitant per lligar-ho amb el treball de l’artista que fem aquest trimestre, la Georgia O’Keffe. Hem passat una molt bona estona!

P3 LLETRES. Gràcies al Follet de les Lletres, els nens i nenes de P3 hem après a fer lletres i fins i tot escriure el nom. Hem sortit al pati interior i amb guixos gruixuts hem omplert el terra de lletres i noms de companys/es. Ens ho hem passat molt bé i, per acabar, hem dibuixat el que hem volgut: aranyes, nens, un tobogan gegant, la Marta,… Segur que ben aviat hi tornarem!!!

3r LUTIERS. Els nens i nenes de 3r hem fet de lutiers. Hem construït a casa instruments de corda amb diferents materials: caixes de cartró, fustes, ampolles de plàstic, gomes, fil de pescar, claus, etc. Alguns hem fet guitarres, mandolines, ukeleles o un baix i altres hem construït instruments als quals els hi hem posat nom. Els hem presentat als companys de classe i hem acompanyat cançons fent ritmes i acompanyaments. Ens ho hem passat molt bé!

P5 – 2n PADRINS DE LECTURA. Ens agrada molt trobar-nos els fillols i els padrins de lectura! Durant aquest curs hem explicat contes, ens han ajudat a llegir contes, revistes i el llibre Comencem a llegir. Però avui ha estat un dia especial! Hem aprofitat que a l’aula de 2nA hi ha en Zhao i en Toni, que són xinesos, i ens han ajudat a menjar fruita tallada amb bastonets xinesos. Tot i que ens han explicat que la fruita a la Xina la mengen amb els dits, els bastonets serveixen per a l’arròs i els altres plats. Ens ha encantat! Us estimem padrins de lectura!

2n REPTES COOPERATIUS. Al llarg d’unes quantes sessions, l’alumnat de 2n ha desenvolupat l’àrea d’Educació Física seguint les pautes bàsiques del treball cooperatiu. Aquest fet implica que s’ha treballat en petit grup. Dins d’aquest, cadascú té una tasca important a fer. La suma de totes elles permetrà superar l’objectiu, entre tots. És important animar i ajudar-se. Aquesta vegada, calia assolir reptes motrius, els quals es presentaven en forma d’escrit. D’aquesta manera, el grup llegia el que es plantejava, parlava de com es podria solucionar, prenia decisions i ho realitzava. S’acabava fent una petita avaluació del resultat. Al final van fer una construcció tots junts, amb diferents materials. Nens i nenes… sabeu que ho heu realitzat amb molt èxit! Ho heu fet molt i molt bé! Sou un molt bon curs!

P4 RACONS COMPARTITS. Als elefants i micos de P4 ens encanta fer racons compartits! En fem 4 sessions setmanals, de manera que amb dues setmanes ja tenim tota una roda completada. Ens agrada molt compartir aquests moments amb els companys i companyes de l’altra classe, treballar en petit grup, poder escollir l’activitat que ens ve de gust i aprendre un munt de coses. A les mestres també els va molt bé perquè així ens poden atendre i ajudar millor. Els racons de la classe dels elefants són: caseta, llengua, motricitat/traç i descoberta. A la classe dels micos hi trobem: supermercat, plàstica, matemàtiques i construccions.

P3, P4 I P5 TEATRE EN ANGLÈS. Els nens i nenes de P3, P4 i P5 aquesta setmana hem anat al gimnàs de l’escola a veure una obra de teatre en anglès: “The forest”. Dues noies ens explicaven la història de la caputxeta vermella i d’uns animals del bosc molt entremaliats. Ens han fet participar, riure i passar-ho molt i molt bé!

P5 EXPERIMENTANT AMB EL BUF. S’està acabant el curs i estem aprofitant per fer activitats d’experimentació més lúdiques… Aquesta vegada hem agafat atuells amb aigua, sabó de rentar plats i pintura i hem bufat a dins amb palles de diferents allargades. A més, hem fet córrer una pilota de ping-pong bufant amb una palla i hem fet “ballar” un objecte que surava dins l’aigua. Ha estat molt i molt divertit i refrescant!!

P4 PUNTS DE VISTA DIFERENTS. Aquest dijous, a filosofia, hem provat de mirar les coses de manera diferent. Hem parlat dels punts de vista, tot fent un petit teatre. Després hem sortit al pati a mirar el cel; poques vegades ens estirem a fer-ho i és prou divertit i relaxant! I per acabar hem volgut pintar també d’una manera diferent: mirant cap amunt! No era pas fàcil… però hem passat una molt bona estona! I és que, a vegades mirant les coses des d’un altre punt de vista, podem veure-les ben diferents.

1r SETMANA DE LES MASCOTES. Durant les últimes setmanes hem estat treballant el tema dels animals. Per tancar aquest tema tan engrescador, hem celebrat la setmana de les mascotes, durant la qual les alumnes i els alumnes podien portar algun animal de casa seva i explicar-nos la informació sobre quin tipus d’animal és, quines cures necessita… Ens han visitat quatre conillets: la Lluna, que és la mascota de la Laia Serrano; en Blacky, el conillet de la Noa Ballesteros; la Coco, la conilleta de la Noa Fernández i un petit llorigó que va portar la Berta Reixach. Un peixet molt eixerit de la Berta, també ens va voler conèixer i amb ell vam poder observar les característiques dels peixos. El dimecres ens van visitar dos gossos molt carinyosos i trempats: en Tros de l’Iu i en Sam de l´avi de la Laia Martínez. A més a més, hem tingut l´oportunitat de conèixer a la Bella, la tortuga de l’Adrià; en Messi, un canari molt cantaire de l´avi de la Noa Lara i, fins i tot, un hàmster dormilega que es diu Nevat, la mascota de la Laia Quiñones. Podríeu encertar de quin color és? Aquests dies han estat una bona oportunitat per conèixer de més a prop els nostres amics els animals. Moltes gràcies per la vostra col·laboració famílies!

P5 – 2N COMIAT PADRINS DE LECTURA. S’acaba el curs i també posem punt final a una activitat molt enriquidora: els Padrins de lectura entre els nens i nenes de 2n i P5. Com no podia ser d’una altra manera hem fet un comiat tal com cal. Ens hem reunit al vestíbul de l’escola, als padrins de lectura se’ls hi ha entregat un diploma ja que ho han fet tan i tan bé. Els fillols i filloles també han rebut un obsequi, un punt menja llibres, fet pels seus padrins i padrines. L’any vinent ens trobarem tots al pati de primària! Moltes gràcies, ha estat genial!

 6è LA GUERRA CIVIL. El dilluns 22 de maig va venir a 6è en Sergi, el pare de l’Isaac Sánchez, que és un apassionat de la història. Ens va parlar sobre diferents aspectes de la guerra civil espanyola (1936 – 1939): com va començar, quins bàndols hi havia, les principals batalles, etc. Amb les seves explicacions, imatges i tot d’objectes que ens va portar: fusells, gorres, jaquetes, bosses i altres materials d’aquell temps, vam poder entendre moltes coses que desconeixíem d’aquella època i que formen part de la nostra història.

P5 BOSSA DEL CONTE. Una de les activitats família – escola que es fan a Educació infantil és la bossa del conte. Cada nen/a de l’aula s’emporta una bossa a casa on ha de posar-hi un conte que haurà preparat a casa amb el pare i la mare. A P5, ja en sabem més d’explicar contes i moltes vegades complementem el conte amb titelles, dibuixos per pintar i qualsevol material que ens serveixi per explicar-lo. Ha estat una activitat enriquidora i que ens ha agradat molt.

4t LA RESPIRACIÓ. A l’assignatura de medi de 4t hem treballat les diferents formes de respiració que té l’ésser viu. Per aquest motiu vam tenir a classe 5 granotes gràcies a la Carlota Moreno que les va portar. Vam observar que aquest éssers vius tenen respiració cutània, ja que necessiten aigua per mantenir la pell humida, però també necessiten sortir a l’exterior per absorbir l’oxigen a través de la pell. Un cop finalitzada l’activitat vam decidir tornar-les al seu hàbitat. El divendres les vam anar a deixar al riu Onyar.

P3 I JACKSON POLLOCK. Al llarg del trimestre els nens i nenes de P3 hem treballat l’artista Jackson Pollock. Les seves obres eren abstractes i la pintura d’acció, així que nosaltres hem fet la nostra pròpia adaptació per fer quadres gegants. Hem fet diferents activitats i utilitzat material divers. Regalims: barrejant pintura i aigua. Esquitxàvem o deixàvem caure gotes amb un pinzell. Xeringues: barrejant pintura i aigua. Hem utilitzat xeringues per decorar el paper penjat a la paret. Rodes de cotxe: pintant les rodes de cotxe amb pintura i fent-los lliscar o córrer per sobre el paper. Bombolles: posant-nos plàstic de bombolles al peu. Ens l’hem pintat i hem caminat per terra. De tan en tan sentíem com petaven les bombolles. Bufar: barrejant pintura i aigua. Deixàvem caure alguna gota sobre el paper i bufàvem amb una canyeta. Era més difícil del que semblava. PDI: amb un dit màgic pintàvem un quadre a la PDI. Canviàvem de color sempre que volíem. Ens ho hem passat molt bé.

4t SORTIM A MESURAR. Com cada any els alumnes de 4t a la classe de matemàtiques quan fem el tema de mesura sortim al pati a mesurar el mobiliari escolar, els arbres i tot el que trobem per dur a terme el sistema mètric de forma totalment manipulativa.

EI EXPOSICIÓ FINAL DEL PROJECTE. Durant el primer i segon trimestre cada aula d’Educació infantil ha fet un projecte relacionat amb el nom de l’aula. Hem après moltíssimes coses i, com que ens ha agradat molt, ho hem volgut compartir amb tots els companys d’Educació infantil. Durant la setmana anterior a la visita al zoo ens hem reunit totes les aules per explicar i escoltar què hem après de l’animal. Quan hem acabat ens hem emportat les titelles que havíem elaborat a la roda de contes.

P5-2n APADRIDAMENT LECTOR – LLENGUATGE DE SIGNES. Avui ha estat l’últim dia de Padrins de lectura, ens hem reunit tots al gimnàs com cada dimecres a la tarda i hem escoltat un conte molt especial. L’Anna Brujats, la mare de l’Eduard i la Judit Riera, ens ha vingut a explicar el conte dels Tres porquets amb el llenguatge de signes. Ens ha explicat que a la seva escola els nens i nenes són molt especials perquè no hi poden sentir com nosaltres i ens ha ensenyat com es comunica amb ells. Ha estat molt interessant i ens ha agradat molt el conte, a més hem après a dir moltes gràcies, porquet, casa, llop, palla, fusta i altres coses amb llenguatge de signes. Gràcies Anna!

 4t PREVENCIÓ D’EXCLUSIÓ SOCIAL. Els alumnes de 4t A i B van fer una sessió d’una hora de com ens hem respectar entre nosaltres. Vam aprendre a través d’un conte que si no sabem empatitzar i recolzar els companys que tenen problemes de relació algun dia podem ser nosaltres les víctimes.

 P5 EXPERIMENTACIÓ AMB COLORS. Seguint amb les tardes d’experimentació, avui ens ho hem passat molt bé barrejant aigües de colors. Ens hem posat per parelles i cadascú tenia un got transparent amb aigua amb colorant alimentari. Hem manipulat aquest material i hem fet hipòtesis aventurant què podia passar si barrejàvem els colors: groc i blau, groc i vermell i finalment blau i vermell. Hem observat que depenent de la quantitat de cada color que hi posem ens canvia el color resultant. Ens ho hem passat molt bé, ja estem esperant el proper dia d’experimentació!

P3 MOTRICITAT FINA. A P3 cada setmana dediquem una sessió a treballar la motricitat fina, amb la finalitat de millorar la precisió i la força. A part de pintar, punxar, esquinçar, fer traç amb pintura, enganxar paperets, fer boletes,… també juguem. Què hem fet? Posar gomes en ampolles plenes d’aigua (important obrir-les i no fer trampes); Enganxar pals en unes boletes amb punxes per crear diferents formes; Encaixar peces per fer camins ben llargs (més difícil del que ens pensàvem); Enroscar i desenroscar; Posar boletes (fent servir les pinces) a les ventoses d’un peix; Fer petar bombolles; Retallar intentant seguir la línia; Posar grana dins d’una ampolla (intentant que no caigui de la cullera).

 CI III JORNADES ESPORTIVES. El passat dimarts 13 de juny, el nostre alumnat de cicle inicial va tenir el privilegi de fer un tastet de diferents esports que es practiquen al nostre municipi. Cadascú va formar part d’un grup i va poder participar a 3 de les nou disciplines que s’oferien. Donem les gràcies als professionals que ens van acompanyar al llarg de tot el matí. Nens i nenes, els mestres estàvem encantats de veure com ho passàveu tan i tan bé! I… sou uns grans esportistes! Ho vau fer molt i molt bé!

P3 RACONS DE TREBALL. A P3 seguim fent racons de treball els dimarts, dijous i divendres. Anem combinant els racons tot treballant el llenguatge escrit, diferents conceptes matemàtics, fent construccions o puzles, jugant al racó de caseta, millorant la motricitat fina, creant i expressant-nos a través de la plàstica, experimentant amb diferents materials o endinsant-nos en les noves tecnologies a través de la PDI. En un mateix racó ens trobem 4 o 5 nens i nenes, i podem aprofitar per ajudar-nos, compartir, jugar plegats, descobrir coses noves, conversar i relacionar-nos entre nosaltres. Ens ho hem passat molt bé i hem après moltíssim!!!

 5è HORT. El dia 14 de juny, els nens i les nenes de 5è vam arrencar totes les verdures de l’hort, menys les tomates, que no són madures. Vam collir alls, porros, patates, mongetes i bròquils. Les vam comptar i les vam repartir entre tots divuit. Ens van tocar dues patates, dos alls, tres porros i unes mongetes… Vam poder portar a casa una mica de tot. Durant tot el curs hi hem treballat i al final ens hem endut els seus fruits.

P3 BOMBOLLES DE SABÓ. Últims dies per experimentar. Aquesta vegada fem bombolles de sabó. Utilitzem els típics pots i, a més a més, intentem fer bombolles amb coladors, tubs, embuts i filferros. Hem passat una estona ben divertida tot bufant i explotant bombolles.

P4 TREPITGEM PÈTALS. Els nens i nenes de P4 hem fet un petit lapbook sobre les FLORS. Lligat amb aquesta activitat i també amb el treball de l’artista Georgia O’keffe, hem volgut experimentar el tacte dels pètals amb els peus. Acompanyats d’una música molt maca, hem passat una molt bona estona i hem descobert noves sensacions que a tots i totes ens han agradat molt!

5è CANTATA. Després de dos assajos parcials al febrer i al maig a l’Auditori de La Mercè i un assaig general el passat 31 de maig a l’Auditori de Girona les famílies van poder gaudir del concert després del treball realitzat durant el curs de la cantata “El tuliper de Virgínia”, enguany coincidint amb la XXa edició de l’activitat Tots Junts a Cantar organitzada per l’Escola Municipal de Música de Girona.

P3 LLETRES. El curs s’acaba i estem aprofitant els últims dies per seguir treballant i aprenent algunes de les lletres que ens envolten. En aquesta ocasió hem experimentat amb el nostre propi cos. Amb l’ajuda d’alguns companys/es de l’aula, ens estiràvem a terra tot fent la lletra que havíem tret de la bosseta. Els altres infants intentaven endevinar quina era. També hem experimentat amb escuma d’afaitar. Després d’escampar-la i embrutar-nos les mans, hem traçat lletres al seu damunt. Ens ho hem passat d’allò més bé!!!

4t COM ESTALVIAR ENERGIA. El divendres 16 de juny els alumnes de 4t vam dur a terme el taller “Com estalviar en energia“. En grups de 4 alumnes vam fer un joc semblant a l’oca. Consistia en tirar el dau i havíem de donar resposta a preguntes relacionades a què cal fer a casa perquè puguem fer un estalvi d’energia per millorar les condicions climàtiques del nostre planeta. Va ser divertit i jugant vam aprendre molt.

1r SETMANA EXPERIMENTS. Els nens i nenes de primer hem viscut una setmana d’apropament a la ciència a través de la “Setmana del experiments”. Les nenes i nens que han volgut ens van preparar un experiment a casa per tal d’explicar-lo després a tots els companys i companyes. El dilluns vam participar l’Alina, la Mireia, en Jan, la Noa Ballesteros, la Julye i l’Arnau Terrades. El dimecres va ser el torn de l´Aina, la Laia Serrano, la Laia Quiñones, la Noa Lara, l´Eduard, la Martina, la Laia Martínez, la Ivet i en Narcís. I, finalment, el divendres, van realitzar el seu experiment la Nora, l’Adrià, la Noa Fernández, en Sergio, la Jana Parella, l’Iu i la Berta Reixach. Ha sigut una setmana molt divertida i plena d’emocionants aprenentatges! Gràcies famílies per la vostra col·laboració i… BON ESTIU!!

2n RECERCA DEL TRESOR. Unes quantes setmanes enrere, l’alumnat de 2n va arribar al gimnàs de l’escola i es va endur una gran sorpresa… hi havia un tresor! Però de seguida, es van adonar que hi havia un problema! Un personatge misteriós havia posat un cadenat, de tal manera que no s’hi podia accedir ni veure què hi havia a l’interior! Tot i les dificultats, es proposava una solució! Calia desenvolupar tota una sèrie d’activitats en petit grup i fer-ne una valoració posterior. D’aquesta manera, al final de cada sessió, cadascú hauria treballat amb un sol material (cada dia diferent) i es proporcionaria una pista per obrir el cadenat. I així ho han fet… Finalment, sembla que heu après molt i ho heu passat molt bé! Molt bona feina nens i nenes. Felicitats!

SANT JORDI

TALLERS INTERCICLE. P3, P4 i P5. La setmana de Sant Jordi hem fet tallers intercicle barrejant els nens i nenes de P3, P4 i P5 en cinc grups, d’aquesta manera grans i petits han pogut interactuar i ajudar-se. Hem elaborat un punt de llibre en forma de drac xulíssim i hem pintat els pètals de la rosa de Sant Jordi. Després hem fet els tocs finals de la manualitat cadascú a la seva aula. El punt de llibre ens serà ben útil quan comencem a llegir contes!

  1. Hem fet: construcció del gos TET a mida real per els Jocs Florals, representacions de la llegenda de Sant Jordi amb titelles i creació de dracs.
  2. En aquesta diada de la llengua i la cultura catalanes els nens i nenes de CM hem realitzat els següents tallers intercicle: Representació teatralitzada de la llegenda de Sant Jordi; Construcció d’orenetes; Confecció de braçalets i collarets fets amb pasta; Lectura de contes.
  3. El matí del dia 21 d’abril, dins dels actes de la diada de Sant Jordi a l’escola, vam fer una roda de jocs de taula. Els alumnes de cicle superior, dividits en equips formats per alumnes barrejats de les tres classes. Anàvem seguint un itinerari en el que els mestres havien preparat diferents jocs de taula, la majoria col·laboratius. Això va permetre poder jugar a jocs que no coneixíem amb companys amb qui no acostumem a coincidir i fer noves amistats.

VI FIRA DEL CONTE. Un any més hem fet la Fira de l’intercanvi de contes, i ja n’hi van set. Es tracta d’una activitat senzilla però amb un èxit assegurat. És màgic veure com tan petits gaudeixen mirant contes i compartint-ho amb els companys i mestres.

REPRESENTACIÓ DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI A EI. Aquest any hem tingut uns actors ben especials que ens han representat la llegenda de Sant Jordi: Pares i mares de nens i nenes d’Educació Infantil. Un grup de pares i mares s’han trobat uns quants dies i amb moltes ganes ens han preparat un espectacle molt divertit. Moltíssimes gràcies a tots i totes! Hem rigut, plorat i participat activament de l’espectacle!

XI FIRA D’INTERCANVI DE LLIBRES. El divendres 21, després de l’esbarjo els alumnes de primària ens vam reunir al pati per fer l’esperat intercanvi de llibres. Per fer aquesta activitat, els dies anteriors havíem portat a l’escola un llibre al que li vam posar l’etiqueta de la XI Fira d’Intercanvi de Llibres. Cada cicle tenia unes taules amb l’exposició del llibres. Per sorteig vam decidir quin seria l’ordre per escollir-los. Un cop vam haver triat el que ens agradava, vam tenir una estona per començar-lo a llegir tranquil·lament al pati amb els companys. Va ser molt agradable.

JOCS FLORALS A PRIMÀRIA. Els jocs florals d’enguany giraven al voltant del tema “El poble de Fornells”. Els alumnes de cicle inicial han basat els seus escrits en el gos Tet que va viure a Can Pou. Amb paraules dels nens i les nenes explicarem breument la seva història: “era un gos diferent als altres perquè anava a comprar cada dia amb un cistell a la boca. Quan es va morir els seus amos li van fer un monument ben gran per poder-lo recordar i així tenir-lo dins el cor”. Si us atanseu a l’escola podreu veure una escultura d’en Tet feta amb tela metàl·lica, diari i pintura realitzada pels alumnes de primer i segon. Els alumnes de cicle mitjà i cicle superior han participat en el concurs dels Jocs Florals i de tots els escrits s’ha escollit un 1r premi i un accèssit per classe. Des de cicle mitjà han sorgit històries de personatges ficticis i/o imaginaris del poble, des de 5è s’han redactat cartes adreçades a diferents personatges de diferents èpoques i des de 6è han creat uns poemes sobre el poble. Cal considerar i valorar l’esforç de tots els nens i nenes, la seva creativitat i la seva sensibilitat a l’hora de realitzar els seus escrits. Des d’aquí, també, agrair la participació del grup de mares, representant de l’AMPA i la 2a Tinent d’Alcalde Responsable de les àrees d’Ensenyament i Publicacions de l’Ajuntament per la seva col·laboració i participació com a jurat en els Jocs Florals.

CLOENDA DE SANT JORDI. La cloenda d’enguany l’hem fet ven especial, ballant dues sardanes de germanor tots junts, amb pares inclosos, a la pista de primària amb l’ajuda del nostre monitor de sardanes de la campanya “La sardana a l’escola” del grup de 3r Gaspat Compte.

SORTIDES

3r RODAJOC. El passat 31 de març el nostre alumnat de 3r es va desplaçar fins al municipi de Llagostera per participar a l’activitat del Rodajoc. Aquesta és una iniciativa que té com a objectiu realitzar jocs tradicionals en el context d’un espai urbà. La veritat és que els nostres protagonistes ho van passar molt bé. Va ser molt interessant fer totes aquestes activitats i poder jugar amb nens i nenes d’altres escoles. Us felicitem! Ho vau fer molt bé!

TROBADA DE COMITÈS AMBIENTALS. El passat dilluns 8 de maig va tenir lloc a Banyoles / Porqueres la trobada de comitès ambientals del Gironès i Pla de l’Estany. En representació de la nostra escola hi van anar els membres del Comitè Ambiental, alumnes de 4t a 6è. L’objectiu d’aquesta sortida era conèixer espais singulars a l’entorn de l’estany de Banyoles com: l’estany, el centre de recuperació de nàiades, diferents estanyols, la Font Pudosa i les Estunes guiats per educadors de l’Escola de Natura de l’Estany. Vam fer tot un recorregut a peu per visitar i aprendre coses noves als diferents espais visitats de la ruta.

 5è MUSEU D’HISTÒRIA DE CATALUNYA. El dimarts 9 de maig els alumnes de 5è van visitar el museu d’història de Catalunya. A les 9 van sortir de Fornells, a quarts d’11 van arribar a Barcelona, van anar a veure el Port Vell, van esmorzar i van començar anar cap al museu. Un cop allà, a dins van conèixer el guia que es deia Jordi. Els va explicar coses sobre la Prehistòria i l’edat Antiga. Els va ensenyar objectes i eines que feien servir la gent de la prehistòria i algun vídeo que ensenyava com feien les eines per caçar animals. També van veure una reproducció d’una casa de l’edat dels metalls, com era un poblat ibèric i van moldre farina amb un molí d’aquella època. Van observar una reproducció d’una casa romana i un mural on explicava les coses que hem heretat dels romans. Van sortir del museu i van dinar. A continuació els va venir a buscar l’autobús i van tornar cap a Fornells.

6è PARLAMENT DE CATALUNYA. El dimarts dia 9 de maig, els alumnes i mestres de 6è de primària vam anar a visitar el Parlament de Catalunya i el Parc de la Ciutadella. Quan vam arribar a Barcelona, l’autobús ens va deixar a l’entrada del parc, però abans d’entrar-hi vam anar a veure l’Arc de Triomf. Allà vam esmorzar i vam fer-nos unes quantes fotos. Tot seguit vam tornar al parc i vam anar veient alguns edificis i monuments de l’Exposició Universal que hi va haver l’any 1888, com ara el Castell dels tres Dracs, l’Hivernacle o l’Umbracle. Vam arribar fins l’estàtua del Desconsol, davant del Parlament, i al cap de poc ens van venir a buscar per fer la visita. La nostra guia, l’Elisabet ens va explicar la història de l’edifici, què s’hi fa, on es col·loquen els polítics dels diferents partits, la presidenta, els secretaris, etc. A continuació vam baixar a l’hemicicle i ens vam poder asseure on ho fan els nostres governants. Després vam continuar la visita pels diferents salons i ens vam trobar amb l’Honorable Senyor Raül Romeva, Conseller d’afers exteriors, relacions institucionals i transparència, i va estar parlant una estona amb nosaltres. Quan vam haver acabat la visita, vam tornar al parc, a prop de la font de la Cascada, i vam dinar a l’herba. Després, per grups, vam omplir una fitxa sobre els monuments del parc i abans de tornar a l’autobús vam fer un toc. Va ser un dia complert!!

P5 COLÒNIES. Aquest any, els de P5, hem anat de colònies al Pou del Glaç a la Bisbal d’Empordà. En teníem moltes ganes i per fi ha arribat el dia. I els nervis!!! Tots amb la motxilla ben a punt hem pujat a l’autobús que ens ha portat fins a la casa. Una vegada allà, en Chiqui, la Júlia i la Sol ja ens esperaven. A continuació, hem triat els companys i companyes d’habitació i ens hem ben instal·lat: sacs de dormir, pijames i ninos. Tot a punt per a la nit! Hem fet un munt d’activitats: fang, bosc dels sentits, circuit d’aventura, joc de nit, joc lliure, visita al pou del glaç… i uns bons àpats per continuar l’aventura. Ens ho hem passat d’allò més bé. A algú se li ha fet curt i tot!

 P3 I P4 A EL POU DEL GLAÇ. El passat dimarts 9 de maig els nens i nenes de P3 i P4 vam fer una sortida a la casa de colònies “El pou del glaç”, on els nostres amics i amigues de P5 hi havia passat la nit. En arribar a la casa vàrem esmorzar i conèixer els monitors i monitores, que feien molt de riure! Ens feien moltes bromes i ens ensenyaven cantarelles divertides! Al llarg del matí vam fer dues activitats: un circuit d’aventura amb ponts, xarxes i una tirolina i un joc “dels sentits”. Vam passar per un circuit amb diferents textures (pedres, sorra, gespa, troncs, i fins i tot aigua i fang!) i anàvem descalços! El vam fer primer tot caminant endavant i després enrere, que divertit! Llavors vam haver de rentar-nos els peus perquè ens havien quedat molt enfangats! Cap a la una vam dinar i després vàrem jugar una estona en un camp, fins que va ser hora d’anar cap a l’autocar. A la tornada, moltes aventures per compartir i algun ronquet entre el xivarri.

5è BICICLETADA. El passat divendres 19 de maig els alumnes de 5è van realitzar la tradicional Bicicletada, excursió que servia per concloure la unitat de treball destinada a millorar les habilitats ciclistes dels alumnes. Com sempre, l’activitat va rebre el suport d’en Francesc Ferragutcasas com a representant del grup BTT Fornells i va ser una activitat oberta a les famílies. En aquesta ocasió, els alumnes van poder triar entre dos circuits de diferents dificultats que s’anaven entrecreuant entre ells i que finalitzaven com sempre a Sant Cristòfol (Llambilles), on els alumnes van gaudir d’un merescut esmorzar. Tot i les petites avaries patides l’excursió va transcórrer sense cap incident amb una valoració positiva, tot i el cansament, per part dels alumnes.

3r VISITA A L’AJUNTAMENT. El passat divendres 26 de maig els nens i nenes de 3r vam fer una visita a l’Ajuntament de Fornells de la Selva. Allà vam poder fer una entrevista al Sr. Alcalde i vam poder-li transmetre algunes de les nostres inquietuds a la Sala de Plens sobre el poble! Ens van convidar a esmorzar, gràcies!

6è PITCH & PUTT. Els dies 29 i 30 de maig, els alumnes de 6è vam tenir l’oportunitat d’anar al Pitch & Putt de Fornells a provar un esport com el golf. En Ronie, que és un dels mestres i entrenadors d’allà, ens va explicar les característiques principals d’aquest esport i ens va ensenyar algunes tècniques que després vam poder practicar sobre el terreny. Va ser tot un descobriment i una molt agradable experiència. Agraïm al Pitch & Putt de Fornells aquesta oportunitat.

 6è COLÒNIES. Només cal mirar les fotos i el vídeos per veure com vam gaudir els i les alumnes de sisè a les colònies de final d’etapa a Lloret de Mar. Els dies 31 de maig i 1 i 2 de juny, vam anar a Cala Canyelles a passar els darrers dies de convivència i esplai tots junts. Tant les activitats com, els àpats o les estones de temps lliure de què vam gaudir allà, ens han deixat un molt bon record.

CS TEATRE EN ANGLÈS. Els/les alumnes de CS han anat a la sala La Planeta de Girona a veure una obra de teatre en anglès: Frankenstein. En Frankenstein és un doctor. Té un laboratori on, amb l’ajuda del seu assistent, dóna classes d’anatomia. També té un llibre: Com fer un monstre. El que necessita són alguns trossos de cos humà, un cervell i molta energia. Però, d’on traurà tot això?? L’obra, en clau de comèdia, ha estat molt divertida i tot/es hem gaudit de la representació.

CM LLORET DE MAR. El dijous 1 de juny els alumnes de cicle mitjà vam anar d’excursió de fi de curs a Lloret de Mar. Primer vam visitar els jardins de Santa Clotilde. En grups de 6 nens vam fer una gimcana per recórrer tots els racons del jardí. Després vam baixar a la platja de Fanals a l’escola del mar Xatrac, on amb la pràctica de dos tallers vam aprendre tots els tipus de flora i animals que hi ha en aquella costa. El més divertit tal com es pot veure a les fotos va ser el bany que vam fer abans de dinar. A l’hora de dinar vam buscar l’ombra d’una pineda que queda just a davant de la platja de Fanals. Va ser una excursió de final de curs molt maca i divertida.

CI A BANYOLES. Aprenem de la natura. Hem aprés a reconèixer uns quants arbres que viuen a la vora de l´estany, tot fent jocs i escoltant les llegendes que ens han explicat les monitores (molt sàvies i simpàtiques!). Després de passar un bon matí, vam anar amb el tren Pinxo, però abans ens vam refrescar els peus. Quin dia més divertit!!

ÚLTIM DIA D’ESCOLA

 El passat 22 de juny, últim dia d’escola pels alumnes, vam fer diferents activitats. Primer vam anar a la Sitja on vam fer diferents actes: Vam veure un vídeo dels alumnes de P5 i vam fer la promoció d’aquests per la seva finalització de l’etapa d’educació infantil tot fent-los entrega d’una orla. Vam acomiadar els alumnes que no seguiran amb nosaltres el proper curs. Vam veure un vídeo del pas per l’escola dels alumnes de 6è durant aquests 9 anys. Seguidament se’ls hi va fer entrega d’una orla. Acte seguit vam tornar a l’escola, vam esmorzar i seguidament van sortir tots alumnes a la pista de primària on vam fer una festa de l’aigua amb zones d’aspersors i mànegues, zona de mini piscines, etc. Després de la remullada es van assecar i estirar amb les tovalloles al sol o a l’ombra per menjar un gelat. Finalment els alumnes van tornar a les aules on se’ls hi van lliurar els butlletins de notes i es van acomiadar dels seus mestres.

JUBILACIONS

Aquest curs han finalitzat la seva vida laboral 3 mestres de l’escola: la Mercè Gifre, que es va jubilar el passat 24 d’abril, la Mercè Sureda i la Montse Grabulosa que ho han fet a final de curs. Totes 3 han fet una llarguíssima carrera professional i ara els toca gaudir al màxim, fent el que més els plagui a cadascuna. Ha estat un luxe disposar d’elles com a professionals i un privilegi tenir-les com a companyes, després de les diferents celebracions que hem fet a dins i fora de l’escola només ens queda desitjar a totes 3 que gaudeixin d’una més que merescuda jubilació amb salut i alegria.

L’ensenyament que deixa empremta no és el que es fa de cap a cap, sinó de cor a cor.

Howard G. Hendricks

Comissió TAC

Escola Forn d’Anells

PDF AMB EL TEXT I LES FOTOGRAFIES TAL COM HA SORTIT A LA REVISTA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>