Capses d’aprenentatge

 

Actualment, tenim 4 capses diferents:

  • Filosofia: En un món tan incert i canviant com el que estem vivint actualment, necessitem educar
    ciutadans amb llibertat de pensament, capacitat reflexiva i esperit crític. La filosofia permet reforçar les habilitats de pensament a través del diàleg i la reflexió a l’escola, tenint com a objectiu el desig d’ensenyar a pensar millor des d’una perspectiva democràtica.
    A cada sessió, el ritual es repeteix. Obrim la capsa, recordem les normes, encenem l’espelma i iniciem l’estona de conversa envers la temàtica escollida.

 

  • Lògica: Moltes de les situacions que vivim en el nostre dia a dia, requereixen del coneixement matemàtic per tal de poder-les entendre i dur-les a terme. Alguns dels reptes que proposem a les capses de lògica van encaminats al treball d’identificació i reconeixement de les qualitats dels objectes, així com la comparació i la classificació. Les mestres, tenim molt present presentar les propostes seguint els següents estadis:
    VIVENCIACIÓ amb el nostre cos.
    MANIPULACIÓ amb tot tipus de materials.
    SIMBOLITZACIÓ o REPRESENTACIÓ gràfica, plàstica, amb objectes…

 

  • Llengua: Propostes que ens porten a parlar, escoltar, llegir i escriure. El seu principal objectiu es trobar un espai on els infants puguin posar paraules a allò que està passant, a les coses que fan, veuen, o allò que pensen o senten.

 

  • Numeració: Introduïm i coneixem el món dels nombres a partir de situacions reals i properes als infants, significatives i funcionals. Potenciem la utilització de materials manipulables i visuals, que afavoreixen l’experimentació, el raonament i la comprensió, donant temps a la investigació. Per endinsar-nos en el món dels nombres, les mestres, tenim molt present presentar les propostes seguint els següents estadis:
    VIVENCIACIÓ amb el nostre cos.
    MANIPULACIÓ amb tot tipus de materials.
    SIMBOLITZACIÓ o REPRESENTACIÓ gràfica, plàstica, amb objectes…