Projecte Coeducació

EN QUÈ ES BASA?

La coeducació comporta la promoció d’una educació que potencia la igualtat real d’oportunitats i l’eliminació de tota mena de discriminació per raó de sexe, així com la integració de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge de la perspectiva de gènere

QUINS SÓN ELS OBJECTIUS?

• Trencar amb els patrons hegemònics, és a dir, rebatre aquelles “normes” establertes socialment en les que s’assignen un rols en funció de si la persona és mascle o femella. S’espera que les dones desenvolupin el rol femení i els homes el rol masculí.

• Enfortir la idea que cada individu té el seu propi gènere i que, pot o no, correspondre amb el seu sexe biològic. Trencar amb el missatge de que DONA equival a feminitat i HOME a MASCULINITAT

• Vetllar per a que els infants es desenvolupin al marge d’aquests rols i siguin crítics davant situacions de discriminació.

• TRANSFORMAR la realitat versus REPRODUIR la realitat i els patrons hegemònics.

QUÈ FEM A L’ESCOLA?

• Formació de tot el Claustre durant els cursos 2015-2016 i 2016-2017

• Revisar de contes i llibres de text per tal d’identificar els rols que es transmetre’n i ampliar les biblioteca d’aula amb llibres i contes coeducatius.

• Revisar de la documentació escolar per tal d’adequar-la a una visió coeducativa

• Supervisar el correcte ús del llenguatge inclusiu en els continguts i materials que se li proporciona a l’alumnat.

• Potenciar la tutoria individualitzada i la tutoria entre iguals per tal d’ajudar als infants a desenvolupar al màxim les seves potencialitats, fugint dels patrons socials i dels rols establerts.

• Revisar les relacions que es donen dins del clima de l’aula, per ajudar que siguin igualitàries i no discriminatòries

• Fer una distribució de responsabilitats, càrrecs i funcions equilibrada.

• Fer ús de metodologies d’aprenentatge cooperatiu i col•laboratiu garantint una composició i distribució de responsabilitats equitatives en els grups de treball.

Documentació sobre coeducació

Departament d’esenyament

Guia d’usos no sexistes de la llengua

Presentació sobre coeducació de l’Escola del Bosc