PROJECTE VINCLES. Aprenem amb les famílies

La Mònica Romero és la mare de l’Unai de 4 anys. Estava molt contenta de venir a l’escola per explicar-nos el seu dia a dia a l’empresa on treballa. Ella treballa a Vilaverd i es dedica a tallar i preparar els pollastres per als restaurants, cuines, supermercats i menjadors escolars de gran part del Camp de Tarragona.

L’Unai ja havia guardat una cadira al costat de la seva mare i estava molt i molt content de compartir una llarga estona al costat d’ella i envoltat de tots els seus companys!

En primer lloc, ens ha passat un vídeo on hem pogut veure les instal·lacions de l’empresa, com treballaven els seus companys de feina i sobretot on i com tallaven els pollastres! Hem pogut veure que els treballadors anaven molt tapats, i ens ha explicat que el lloc on treballen és molt fred, podria ser semblant a treballar dins una nevera de grans dimensions!

Hem establert una conversa previa amb tots els alumnes sobre si compren pollastre, on el compren, com el compren, si els agrada a la planxa, arrebossat o a l’ast! La Mònica els hi ha pogut explicar que el pollastre que compren a les botigues i supermercats primer passa per les seves mans, ja que el talla i el deixa apunt perque la gent el pugui comprar i cuinar.

També han pogut veure quins estris utilitza per poder treballar: uns guants especials per no tallar-se, uns cons per poder posar el pollastre i també, uns ganivets que tallen d’allò més!

Ens ha ensenyat les parts que té el pollastre, cuixes, ales, contracuixes, carcasses i també, hem pogut tocar i veure la pell i els ossos. Hem vist com tallava les pexugues a filets…

Finalment, hem celebrat la seva visita amb un bon esmorzar!!!

(Si cliqueu aquesta últma en veureu algunes més)

Moltíssimes gràcies, MÒNICA! Tots hem après i com n’és d’important saber què passa amb el menjar abans no arriba a la nostra boca!