L'escola de "La Riba" a la 32ª Setmana del LLibre en català!

El passat dimarts dia 9 de setembre, els alumnes de l’Escola de “La Riba” van presentar l’experiència “El nostre club de lectura” en la 32ena edició de la Setmana del llibre en català celebrada a Barcelona.

La setmana del llibre en català, va organitzar la Iª Jornada Pedagògica dedicada als mestre i docents. La jornada va començar amb uns itineraris pedagògics per descobrir les novetats en la Literatura infantil i juvenil en llengua catalana.

Poc després de les 17h, començava l’acte més institucional on la Laura Borràs, directora de la Institució de les Lletres Catalanes, i Pere Mayans, Cap del Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics del Departament d’Ensenyament, van presentar  les actuacions institucionals per potenciar la lectura en els centres educatius durant el curs 2014-2015.

Després era el torn de la mestra i assessora Mònica Badia, que amb el títol de la presentació “Els club de lectura a l’escola” va realitzar una gran xerrada explicant quins són els motius per dur-los a terme, com s’organitzen, quines pautes s’han de seguir…  Després va ser el torn dels alumnes de l’Escola de “La Riba” que va demostrar que és possible implantar un club de lectura a l’escola. Els alumnes van explicar-ne el seu funcionament i les normes; també van explicar els motius per escollir el llibre d’”El Zoo d’en Pitus” per a fer les sessions del club de lectura.

Per acabar, va ser el torn de l’escriptor Andreu Martín i el director del Museu d’Història de Catalunya Agustí Alcoberro, que van explicar a tots els assistents com es poden crear vincles entre els lectors i els relats històrics.

foto xerrada foto xerrada 1 foto xerrada 2