PROGRAMA ESCOLAR DE FRUITA

Aquesta setmana hem iniciat el programa de consum de fruita a l’escola que promou el Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural per tal d’incentivar una alimentació i hàbits saludables. Gràcies a l’Associació Empresarial de Fruita de Catalunya (AFRUCAT) que distribueix els aliments, l’alumnat podrà gaudir de diferents peces de fruita que cada dia repartirem fins a acabar existències.

ESPECTACLE EN ANGLÈS

El dimarts a la tarda, i dins de les jornades culturals sobre el MAR, l’alumnat de primària va poder gaudir de l’espectacle d’anglès “The plastic Mermaid” de la companyia jumpingduckstheatre. El tema s’havia treballat a classe d’anglès prèviament i això va fer que en gaudissin molt.

Podeu veure més fotos clicant AQUÍ

XX CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

L’Escola Sant Pere ha participat a la semifinal del certamen de lectura en veu alta escolar que va tenir lloc el  12 de març a l’Auditori del Convent de Sant Francesc de Santpedor.

El nostre representant dels Grumets Vermells (cicle mitjà de primària) ha sigut en Pau Cardús que va llegir un tros del llibre : Capità Lluch  de Carles Sala. Col·lecció Grumets Vermells. La Galera.

Moltes felicitats Pau!!

10 CONSELLS PER ESTALVIAR AIGUA A CASA

Els i les alumnes de l’escola Sant Pere estem treballant el projecte d’Escola Verda. Hem observat el problema que tenim amb la sequera i la necessitat de buscar maneres per estalviar aigua. Per això hem creat un petit vídeo on us proposem accions per dur a terme per l’estalvi d’aigua a casa i a l’escola.

Si el voleu visualitzar cliqueu en aquest enllaç.

Entre tots ho podem fer!

TEATRE TALLER MIGDIA

Ahir els i les alumnes del taller de teatre del migdia ens van obsequiar amb una mostra de teatre que ens van preparar.

En aquesta activitat de teatre, l’alumnat treballa en equip, donen vida a diferents personatges, reben eines tècniques del món de la interpretació, reforcen la dicció i expressió oral en català i es diverteixen!!

Agrair també la implicació de la Laura i el Francesc de Sensedrama que són qui dinamitzen el taller, i a l’ajuntament de Monistrol de Montserrat que ens ho subvenciona.

Si voleu veure més fotos i/o vídeos de la representació podeu clicar AQUÍ

FESTA DE CARNESTOLTES

La setmana del 5 al 9 de febrer vàrem celebrar la festa de Carnestoltes, primer amb consignes que ens va manar el rei carnestoltes, el dijous llarder gaudint d’una sortida per l’entorn i la rua de Carnestoltes pels carrers del poble el divendres a la tarda amb les famílies que ens hi van acompanyar.

Per veure’n més fotos podeu clicar sobre les imatges de la presentació.

ROMEUS INFANTIL 2024

El passat divendres 26 de gener les escoles de Monistrol de Montserrat hem celebrat el Romeus Infantil organitzat per l’Ajuntament. Ens han explicat d’una manera divertida la història dels Romeus i ens ho hem passat molt bé tots junts.

Si voleu veure més fotos i/o vídeos podeu clicar AQUÍ

ETIQUETA DE QUALITAT EUROPEA

El passat dia 15 de gener vam rebre la notícia que el projecte internacional eTwinning en el qual van participar l’alumnat que ara fa 3r el curs passat ha estat guardonat amb el Segell de Qualitat Europea 2023. Aquest projecte el vam portar a terme conjuntament amb dues escoles de França, una d’Itàlia i una de Polònia. L’ara classe de l’Elefant va fer una feina excel·lent i van poder posar en pràctica habilitats lingüístiques utilitzant la llengua estrangera en un context més real.

Fent click aquí podreu veure la resta de projectes catalans que han estat guardonats. Els que estan acolorits son els que pertanyen a la nostra zona, la Catalunya Central.

Enhorabona!

XERRADA SOBRE ALIMENTACIÓ SALUDABLE

El passat dimarts 16 de gener, a l’Escola es va dur a terme una xerrada informativa sobre alimentació saludable i ens van presentar les guies de salut pública en les quals es basen les recomanacions per elaborar els menús escolars.

La xerrada va ser a càrrec de Núria-Vinyet Mestres dietista-Nutricionista de l’Atenció Primària comunitària, i la van acompanyar Montserrat Illa de l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), Alba de la Luna Ruiz tècnica d’Educació i cultura del Consell Comarcal i Montse del Rio de l’empresa de menjador Serhs Food.