Fases de Creació de la Comunitat

1. FASE DE SENSIBILITZACIÓ

›Ens posem amb contacte amb el Departament d’Educació (primer trimestre del curs 2010-11).

›El Departament ens organitza un seminari de formació a la nostra escola sobre Comunitats d’Aprenentatge. Són 10 sessions de dues hores cadascuna. Hi participa el claustre de mestres i està obert a familiars. Segon i tercer trimestre curs 2010-11.

›Ens dóna la formació el CREA (centre d’ investigació social i educativa de la Universitat de Barcelona).

›

›L’equip de mestres assisteix a diferents jornades de Comunitats d’Aprenentatge.

2. FASE PRESA DE DECISSIÓ

›És el moment de decidir iniciar el projecte de transformació del centre en Comunitat d’Aprenentatge.

›Els requisits per poder tirar endavant el projecte:

›El 90% del claustre ha d’estar a favor.

›El 80% de les famílies.

›A la nostra escola …

›Votació del claustre à 100% a favor.

›Votació famílies à 83% a favor.

Adjudicació de la persona formadora que ens ajudarà durant el procés de transformació, Ricard Lasheras (director de l’escola El Lledoner de Granollers).

3. FASE DEL SOMNI
(transformació. Tercer trimestre 2010-11)

›Tothom somia com vol l’escola (nens, nenes, mestres, familiars, entitats, gent del poble, casal d’avis,…).

››Tots els somnis són vàlids i no hi ha limitacions.

›Mestres i voluntaris van  organitzar els somnis de tota la comunitat.

›Van sorgir 13 projectes.

›Assemblea en la que es van presentar tots els somnis englobats en aquests 13 projectes

.P1030517           P1030583

›S’escullen els projectes. ›Els nens i nenes també escullen els projectes. El més votat pels nens va ser el Projecte esportiu.

Els projecte escolllits per les mares i pares van ser: Valors, Pedagògic, Biblioteca i TIC, Artístic, Esportiu i Llengües

fases comunitat

Durant el curs 2014 2015 fem un berenar de voluntaris on podem valorar totes les tasques dutes a terme en el voluntariat a l’escola:

BUIDAT BERENAR VOLUNTARIS