Pla TAC

En el Pla de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement

es recullen les característiques actuals del centre en relació a les TAC, es tacdefineixen els objectius i es planifiquen les actuacions que es duran a terme pel que fa als aspectes organitzatius, didàcticopedagògics i curriculars.

Competències bàsiques de l’àmbit digital

A l’actualitat , el desplegament de les competències digitals és indispensable per a tota persona que vulgui interactuar amb normalitat en la societat actual. Per tant, l’alumnat de diferent edat ha d’anar assolint una sèrie d’habilitats, coneixements i actituds durant la seva educació bàsica de manera que sigui capaç d’utilitzar les tecnologies de la informació i de la comunicació en les tasques de la vida quotidiana, a l’escola, a la feina o al lleure.

Aspectes a tenir en compte

1. Instruments i aplicacions sobre el coneixement i l’ús de diversos dispositius digitals: funcionament i utilitat.

2. Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball i d’aprenentatge: utilitzar diferents eines i dispositius per organitzar l’informació, analitzar-la, establir relacions, sintetitzar-la i compartir-la.

3. Comunicació interpersonal i col·laboració: conèixer les possibilitats de treball col·laboratiu i les diferents formes de participació en què es pot donar aquest treball.

4. Hàbits, civisme i identitat digital: tenir actituds crítiques i reflexives; utilitzar normes de reconeixement i de publicació dels materials; fer un ús més segur d’Internet.

tac