1a Guerra Mundial

Introducció

El 28 de juny de 1914, l’arxiduc Francesc Ferran d’Àustria, l’hereu al tron dels Habsburg va ser assassinat a Sarajevo per un nacionalista serbi. Aquest va ser el detonant per la declaració de guerra d’Àustria a Sèrbia el 28 de juliol.

La Primera Guerra Mundial va ser una guerra sense precedents que es desenvolupà a la terra, al mar i a l’aire, que va enfrontar els grans imperis europeus i que va convertir els camps de batalla, amb trinxeres.

Rússia es va mobilitzar en suport de Sèrbia i Alemanya va declarar la guerra a Rússia i a França. Els principals països involucrats van ser, d’una banda, els anomenats aliats (triple entesa): França, l’Imperi Britànic, Sèrbia, l’Imperi Rus, els Estats Units i el Regne d’Itàlia, i de l’altra les potències centrals (triple aliança): l’Imperi Alemany, l’imperi Austrohongarès, l’Imperi Turc i Bulgària.

Tot i que la xifra exacta es desconeix, es calcula que van perdre la vida 10 milions de soldats i 20 milions van resultar ferits. A més, d’entre 5 i 10 milions de baixes civils i 20 milions de morts per l’enfermetat de la grip espanyola.

Vídeos

A continuació teniu tres vídeos explicatius que resumeixen molt bé com i perquè va començar la 1a Guerra Mundial, com va ser i com va acabar. Us serviran per repassar, aclarir dubtes i estudiar una mica, esperem que us siguin d’ajuda! 🙂

1. Vídeo-resum introductori (amb banderes)

2. Vídeo per repassar (mestre- alumna)

3. Vídeo molt interessant per ampliar informació (amb imatges reals)

Pàgines web interessants

En aquest espai trobareu enllaços a pàgines web que parlen de la 1a Guerra Mundial. Animeu-vos a fer un cop d’ull!

Aportacions d’alumnes

En aquest espai penjarem documents, fotos, presentacions i vídeos relacionats amb la Primera Guerra Mundial que ens feu arribar. Animeu-vos a participar, les vostres aportacions també són molt importants.

Documental de la Primera Guerra Mundial, enviat pel Fèlix R.

Moltes gràcies a tots i totes!