PARADA DE LES CLASSES AVUI 2 D’OCTUBRE A LES 12:00 i VAGA GENERAL DEMÀ DIA 3 D’OCTUBRE

Benvolguts alumnes, mestres, treballadors de l’escola, pares, mares i demés família,

Com ja sabeu estem tots molt tristos per la reacció que va tenir l’Estat Espanyol davant del Referendum que vam fer el poble Català ahir diumege 1 d’octubre. Creiem fermament que la violència no és mai la solució dels problemes, sinó que n’és una de les fonts. Parlant la gent s’entén, tothom té dret a ser escoltat i a tenir llibertat d’opinió. Les persones hem de ser lliures per decidir sobre la nostra vida. Podem pensar diferent i ens hem d’escoltar, respectar i arribar a acords. La democràcia i l’amor han de ser valors que ens acompanyin tota la nostra vida.

Demà dimarts serà un dia diferent. Catalunya farà una vaga general. No hi haurà classes a l’escola, molts mestres farem vaga. Farem vaga perquè els fets que van passar ahir són tan greus que Europa i el món sencer ha de ser testimoni que no ens quedarem callats! Farem vaga perquè no deixarem que la força quanyi a la raó!

I ara posarem una música per demanar pau, amor i democràcia. I per desitjar el millor per Catalunya, que és el nostre país i es mereix ser respectat i estimat.

Hem triat “El cant del ocells” interpretat per Pau Casals per fruir de la seva música, però també per aprendre de la seva actitud, de la seva integritat, del seu esperit solidari i de tots aquells valors que poden fer que la gent d’avui reconeguem en aquest personatge l’esperit de lluita per un món millor.

Us llegiré primer unes paraules que va dir el dia 24 d’octubre de l’any 1971 quan l’ONU li va entregar la medalla de la PAU:

“Aquest és l’honor més gran que he rebut a la meva vida. La pau ha estat sempre la meva més gran preocupació. Ja en la meva infantesa vaig aprendre a estimar-la. La meva mare – una dona excepcional, genial – , quan jo era noi, ja em parlava de la pau, perquè en aquells temps també hi havia moltes guerres. A més, sóc català. Catalunya va tenir el primer Parlament democràtic molt abans que Anglaterra. I fou al meu país on hi hagué les primeres nacions unides. En aquell temps – segle onzè – van reunir-se a Toluges – avui França – per parlar de la pau, perquè els catalans d’aquell temps ja estaven contra, CONTRA la guerra. Per això les Nacions Unides, que treballen únicament per l’ideal de la pau, estan en el meu cor, perquè tot allò referent a la pau hi va directament”. (…) “Fa molts anys que no toco el violoncel en públic, però crec que he de fer-ho en aquesta ocasió. Vaig a tocar una melodia del folklore català: El cant dels ocells. Els ocells, quan són al cel, van cantant: “Peace, Peace, Peace” (pau, pau, pau) i és una melodia que Bach, Beethoven i tots els grans haurien admirat i estimat. I, a més, neix de l’ànima del meu poble, Catalunya”.

(Versió catalana del llibre d’Enric Casals, PAU CASALS, dades biogràfiques inèdites, cartes íntimes i records viscuts. Editorial Pòrtic. Col·lecció Memòries. Barcelona, 1979.)

Us deixem amb unes paraules de Pau Casals dedicades a tots els nens nenes del món. L’hem trobat a la pàgina de Pau Casals: http://www.paucasalseduca.org/

Tu saps el que ets ?

Ets una meravella. Ets únic. En tot el món no hi ha un altre nen com tu. En tots els milions d’anys que han transcorregut mai no hi ha hagut un altre nen com tu. I mira el teu cos –quina meravella!–, les teves cames, els teus braços, els teus dits subtils, la manera com es mouen! Pots arribar a ser un Shakespeare, un Miquel Àngel, un Beethoven. Tens capacitat per a poder arribar a ser-ho. Sí, ets una meravella. I quan creixis, pots ferir un altre que és, com tu, una meravella. Us heu de protegir uns als altres. Heu de treballar –tots hem de treballar– per fer un món digne dels infants.