Història

Les notícies més antigues de l’ensenyament a Corçà són de 1797. A finals del segle XVIII hi havia una escola al pis superior de l’Ajuntament, a l’espai que ara coneixem com “ el Casal”. L’any 1862, es renova i només es fa servir com a aula per a nens. Per a les nenes, l’Ajuntament lloga una casa que és, alhora, escola de nenes i vivenda de la mestra, primer al carrer Major i, més tard, al de Sant Sebastià.

L’edifici escolar actual fou llargament reivindicat. Es va construir a l’indret anomenat “Horts de la Coromina”, que l’Ajuntament va comprar l’any 1921 essent alcalde en Ginés Font Bonet. Les obres per a la nova escola varen començar el dia 24 de juny de 1929 amb un pressupost de 28.224,04 pessetes per a l’escola de nens i 28.034,01 pessetes per a la de nenes. Cada una tenia una aula amb llar de foc i el terra de fusta. A més a més, també disposaven d’un despatx pels mestres, lavabos i un vestíbul. A la part posterior ambdós espais estaven equipats amb un porxo amb arcades. Com manava la norma, els patis estaven separats per parets de mig metre i una tela metàl•lica. L’Ajuntament rep l’edifici i compra el mobiliari i el material per a les dues aules l’octubre de 1930. Abans es va tancar el pati (1924), es van plantar les moreres (1928) i la casa Vda Galí va construir les reixes i les portes de ferro.

No és fins la dècada de 1990 que es compren nous terrenys per a l’ampliació escolar. Es construeix primer una aula i un laboratori, i més tard dues aules més inaugurades l’any 2000.

L’estiu del 2007 s’instal•la el primer barracó i al 2008 arriba el segon barracó. Aquests ocupen terrenys cedits a l’ajuntament per aquesta finalitat.