Projecte “LLegenTic de les Gavarres”

A l’escola vam rebre una carta del regidor de Cultura i Ensenyament de l’Ajuntament de Corçà, en la que se’ns demanava col.laboració per tal de donar a conèixer les diferents llengendes del massís de les Gavarres a la gent del poble i rodalies.

Els alumnes vam creure oportú fer-ne un projecte  a nivell de tota l’escola.

Cada cicle va escolllir unes llegendes, i a partir d’aquí van començar la cerca d’informació,  les entrevistes, els tallers, les sortides a l’entorn……i es van elaborar  les llegendes a través de les TIC (treball amb tablets, movie maker, powtoon, power point, audacity, elaboració de codis QR….).

Els alumnes de CS van tenir la idea de fer un documental de tot el procés que s’estava duent a terme per tal de poder mostrar-ho a les famílies i a la gent del poble, el dia del sopar de germanor de final de curs.

Tot seguit  us mostrem totes les produccions que vàrem realitzar.

El documental realizat integrament pels alumnes de CS on s’explica el procés d’elaboració de les llegendes.

Les Llegendes realitzades pels alumnes d’Educació Infantil:

Les Llegendes realitzades per CI:

Les Llegendes realitades per CM:

Agrair als autors, Xavier Cortadellas i Albert LLenas, El Poble dels Centfocs – Llegendes de Les Gavarres-, d’Edicions Sidillà, sense el qual no hagués estat possible la recerca de moltes de les llegendes treballades.

Codis QR de totes les llegendes: