Projecte

El projecte “Apadrinem ” neix a partir d’una proposta de participació plantejada des del CRP de la zona .

Aquesta proposta s’enmarca dins el projecte general “Apadrinem el nostre patrimoni” que el Departament d’Ensenyament, inicia aquest curs 2013-2014 amb un nombre limitats de centres i zones educatives. S’inspira en experiències prèvies que s’han desenvolupat en el nostre país i en altres països per fomentar el coneixement dels elements patrimonials de l’entorn amb una actitud participativa de la comunitat escolar.

El projecte es basa en la idea de l’apadrinament o adopció d’un element patrimonial per part del centre educatiu, que comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista històric, artístic, cultural i, alhora, fer que aquest coneixement sigui socialment rellevant; és a dir, arribi a la pròpia comunitat i a l’entorn de l’escola.

Objectius operatius:

1. Situar el geòtop dels Vilars.
  2. Conèixer les seves característiques i els valors culturals i històrics.
  3. Concretar la seva repercussió/importància en  el context social del municipi.
  4. Valorar aquest espai com a font d’informació sobre la història de la vila d’Arbeca.
  5. Participar de forma cooperativa en la conservació i difusió d’aquest patrimoni històric.
  6. Utilitzar estratègies de cerca i tractament de la informació.

Estratègies:

1. Utilització del patrimoni històric del poblat dels Vilars com a recurs didàctic.
  2. Ús del treball per projectes com a metodologia interdisciplinar i motivadora en la qual l’alumne és el protagonista del propi procés d’aprenentatge.
  3. Ús de la metodologia de treball per projectes per a l’assoliment de les competències bàsiques.
  4. Realització d’intercanvi de coneixements/experiències entre l’alumnat de diferents cicles en relació amb l’element patrimonial.
  5. Projecció i difusió de l’element apadrinat a l’escola i la comunitat.

El projecte planteja la realització en general de tasques de recerca vinculades al currículum escolar, l’entorn de l’element apadrinat, així com també planteja la realització de tasques relacionades amb la protecció i difusió d’aquest ric element patrimonial que és.