Consell d’escola: activitat de Nadal

 

Avui els consellers i les conselleres ens han aportat un desig de part de la seva classe per aquest nou any 2022.

Cada infant ha deixat el seu regal amb l’esperança que el desig del seu grup es complirà!!!

Ha estat una activitat de Nadal molt especial, perquè els veritables regals no són coses materials…

25N- Dia internacional de la violència envers les dones

Al voltant de cada 25 de novembre, a l’escola treballem el Dia internacional per a l’eliminació de les violències masclistes. Aquest curs cada cicle ha participat de manera diferent, però hem fet un acte simbólic en comú, juntament amb l’AMPA, tot decorant el nostre arbre del Racó de les magnòlies. Mireu que bonic que ens ha quedat!!!

#ens volen vives i lliures. El masclisme mata!💜❤

Afavorir el gust per la lectura

Ens fa molta il·lusió poder tornar a reprendre l’activitat cooperativa LÈCXIT amb l’institut Montserrat Roig! 

Aquest curs hem engegat amb les activitats per afavorir el gust i motivació per la lectura de manera combinada, alternant sessions presencials i virtuals cada dimecres al migdia.   

Ja tenim les parelles de lectura!!! Aquí teniu una petita mostra dels dos grups:


 

 

Què és LECXIT? Lectura per a l’èxit educatiu:

Treball cooperatiu

Una de les formes organitzatives que millor promouen la interacció és el treball a partir dels equips d’experts, la tècnica del Trencaclosques («Jigsaw»). Tots i totes es necessiten i es troben obligats/des  a cooperar, perquè cadascú té només una part de la informació total, una peça del «trencaclosques» i els/ les  companys/es d’equip tenen les altres peces, totes imprescindibles per culminar amb èxit la tasca proposada: l’aprenentatge d’un tema objecte d’estudi prèviament fragmentat.

👻😱Halloween Escape Room

 

 

 

This year we could organize a Halloween Escape Room again! Students have been 2 weeks getting ready for this activity (looking for information about Halloween traditions, watching videos, prepearing some questions for the game, singing the song “Somebody is watching me” to scare possible ghosts in the scape room, etc.) Take a look at the pictures to check how fun and terrifying was this 6th grade students activity!

Aquest any hem pogut realitzar un Halloween Escape Room un cop més! L’alumnat ha estat 2 setmanes preparant-se per aquesta activitat (recollint informació sobre les tradicions de Halloween, mirant videos, preparant preguntes pel joc, cantant la cançó “Somebody is watching me” per espantar possibles fantasmes de l’escape room, etc.) Feu un cop d’ull a les imatges per comprobar què divertida i terrorífica ha estat aquesta activitat per l’alumnat de 6è!

 

Properament…

Inici de l’Espai d’Infants i Famílies: dijous, 4 de novembre de 2021

Famílies de P3 juntes per ajudar a créixer

Objectius:

  • Compartir amb les famílies el procés d’educació i criança i reforçar el vincle afectiu.
  • Trobar un lloc on mares, pares i infants es puguin relacionar de manera exclusiva i relaxada.
  • Espai per gaudir estones de joc, experiències, opinions i dubtes.

1r grup:  4, 11, 18 i 25 de novembre

*Cada grup  estarà format per 5 famílies.

 

Seguim en el Laboratori de Transformació Educativa

A l’escola seguim treballant en el LABORATORI DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA.

Laboratori de Transformació Educativa | Laboratori de Transformació EducativaAquest curs, l’equip impulsor ha  iniciat la reflexió pedagògica al voltant de 4 preguntes que es van formular als centres del Programa d’Acceleració de Transformació Educativa (PAcTE/ExC) durant la Jornada de Benvinguda del curs 2021- 2022.

📌 Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?
📌 Com estem col·laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?
📌 Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?
📌 Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?

La resposta a aquestes preguntes ens poden ajudar a orientar les nostres accions en un propòsit transformador, tot pensant en “el que s’ha fet”, “el que s’està fent” i en “el que cal fer”, i marcant-nos objectius i accions concretes per seguir avançant en els processos de transformació educativa del centre.

A continuació us compartim el recull de les conclusions.