Tècniques holístiques

A l’escola es realitzen tècniques de ioga per afavorir l’aprenentatge de les llengües i per a la millora de la concentració i benestar de l’alumnat.

Quan es realitzen?

• Sempre es realitzen després d’arribar de l’estona d’esbarjo

Quines tècniques es realitzen?

• Es realitzen diverses tècniques: des de l’escolta d’una cançó relaxant amb massatge (pilota amb punxes toves, entre d’altres) fins a respiracions, tot seguint, esquemes visuals com la tècnica de l’arc de sant martí.

A quin espai es realitzen?

• A les aules, cada aula disposa d’un racó de la calma amb la capsa de la calma.

Amb quin material?

• Dins de la capsa hi podem trobar: gongs, pilotes de massatge, tècniques plastificades per a la relaxació i respiració i un coixí. Aquesta capsa està situada en un espai de l’aula on hi ha màrfegues i una bona predisposició per entrar en un clima idoni per a la realització d’aquestes tècniques.

Qui realitza les tècniques?

• L’alumnat més petit té les mestres de model i, poc a poc, a mesura que van creixent i essent persones més autònomes, ho realitzen sols i soles. Tanmateix, la mestra o el mestre sempre està per orientar i guiar a l’alumnat.

*Racó i capça de la calma per tècniques holístiques