Xerrada sobre el sòl a càrrec d’un expert

El passat divendres els alumnes de Cicle Superior vam tenir la sort de poder escoltar les paraules sàvies d’un enginyer agrícola. Guillaume és un expert en llavors procedent de França. Treballa per a fer llavors millors. La xerrada va ser tota en anglès.

En Guillaume ens va explicar què necessitem per a tenir una bona planta i la importància que tots els elements que hi interactuen estiguin en equilibri. En Guillaume també ens ha explicat que hem d’utilitzar productes naturals enlloc de químics, com per exemples les vacunes. Ens ha explicat la importància del calci perquè els
teixits de les plantes siguin forts.

Ens va alertar que hem de tenir cura de la biodiversitat i sempre estar atents als insectes. Necessitem insectes bons i depredadors perquè combatin les plagues.

Per acabar ens ha demanat dues coses:
1) No llencem menjar de mida petita ni de forma no normativa, perquè segurament serà igual de bo o millor que la podem trobar en un supermercat.
2) Valorar la feina dels agricultors perquè ells són els que ens donen els aliments. Si desapareix l’agricultura no tindrem menjar de qualitat.

Va ser una xerrada molt interessant i enriquidora.