Què fem

• TALLERS INTERDISCIPLINARS I INTERNIVELLS:

En el treball de l’educació plàstica les dues escoles mantindrem la mateixa estructura d’organització en tallers. S’organitzen grups amb els alumnes de primària barrejant tots els nivells. Els alumnes d’Educació Infantil formen grups de tallers, també barrejant nivells.

L’activitat es durà a terme a Castellnou els dimecres a la tarda i a Vila-sana els divendres tarda.

• ASSEMBLEA:

L’activitat continuarà amb el mateix funcionament que fins ara i es durà a terme a les dues escoles un dia al mes el qual cada escola determinarà.

El Delegat de classe serà l’encarregat de dur les propostes i opinions del grup dins l’assemblea. Es crea la figura del Moderador i encarregat de redactar l’acta de la sessió.

Les propostes i acords quedaran registrats en un cartell a l’entrada de l’escola i serà visible per a tothom.

• LLENGUATGE ORAL I ESCRIT:

Després de l’experiència dels darrers cursos, hem constatat que cal continuar amb el treball de la llengua oral ja que la necessitat i la diversitat lingüística dins els diferents grups de l’escola continuen sent-hi presents.

Les activitats proposades són:

• Dinamitzar la utilització dels mitjans audiovisuals, per tal d’afavorir el col·loqui i el diàleg entre els alumnes.
  • Treballar amb l’enregistrament de les veus per tal d’analitzar-les.
  • Dur a terme alguna activitat de teatre per millorar l’expressió oral amb el suport de l’expressió corporal (cada dos anys).
  • Recitacions de Rodolins, poemes i textos curts en veu alta, individualment o en grup, que prèviament hauran d’haver memoritzat.
  • Treballar les conferències (parlar amb públic i veu alta).
  • Treballs orals des de l’educació infantil: roda de contes, supergranllibre, superescriptura, el protagonista, el reporter, fem de cuiners…

• LA BIBLIOTECA A L’ESCOLA:

A nivell de ZER, aquests darrers anys es va portar a terme el Projecte de Biblioteca PUNTEDU, el projecte ha finalitzat, però la feina continua. La biblioteca de cada escola està en ple funcionament.

Gràcies a la dotació econòmica del Departament d’Ensenyament després d’endegar el projecte, la biblioteca ha quedat força equipada, però cada any requereix d’un mínim d’aportació per anar-la mantenint actualitzada. Aquesta aportació ve tant de l’escola com de l’AMPA.

• RECICLATGE:

Aquest curs escolar continuarem treballant el tema del reciclatge dins i fora de l’escola. Repartim contenidors per l’escola i pel pati (paper, envasos, rebuig i orgànica).

• ESMORZARS SALUDABLES:

Continuarem fomentant els bons hàbits alimentaris. Cada dimecres els alumnes portaran fruita per esmorzar.

• ACTIVITATS AMB L’AFA (Associació de Famílies d’Alumnat):

Cada una de les escoles establirà un calendari de trobada amb els/les membres de les respectives AFA’S.