Les colònies prehistòriques: CI i 3r al Cda La Noguera!

Els dies 10 i 11 d’octubre, els alumnes de 1r, 2n i 3r de les escoles de Castellnou de Seana i Vila-sana, vam anar de colònies a Sant Llorenç de Montgai , a la comarca de La Noguera.

Primer vam visitar la Roca dels Bous, on el Toni ( un monitor del Camp d’aprenentatge ) ens va explicar els animals prehistòrics i com eren de diferents els cranis, ossos,.. També ens van explicar com vivien les persones en l’època prehistòrica i per exemple una persona amb 40 anys, ja era “supervelleta “!!!!

Després de dinar i jugar una estona, vam anar al Camp d’aprenentatge i vam fer un taller de pintura rupestre, però amb pintures naturals !! Vam pintar amb els dits, plomes i pinzells fets amb pèls i crinera de cavall.

També vam fer un taller per conèixer els instruments prehistòrics, ens van deixar provar alguns instruments i vam fabricar uns brunzidors.

Encara vam tenir temps d’anar una estona a jugar al parc i quan va  arribar l’hora de sopar , vam agafar  forces per a fer el joc de nit.

El joc va ser “molt xulo”, vam voltar per tot el poble i havíem de trobar les peces d’un trencaclosques.

Ben cansats i cansades, ens vam anar a dormir, però amb alguna festa de pijames ….

Al matí i després d’un bon esmorzar on vam felicitar a l’Arnau i al Joel pel seu aniversari, vam fer d’arqueòlegs i arqueòlogues, amb molta delicadesa , un pinzell, una pala i una galleda vam buscar i desenterrar ossos i eren de veritat !!!

Finalment ens van ensenyar on i com vivien els prehistòrics, com es feien les armes, el foc, la roba i vam conèixer dos pedres molt importants: la pirita i el sílex.

I per acomiadar-nos de l’entorn, vam fer un tomb pel llac i alguns vam poder veure esquirols i crancs de riu, vam recollir alguns tresors de la natura i  tornada a casa !!

Ens ho vam passar PIPA i BOMBA !!!!

PODEU VEURE EL VÍDEO I LES FOTOGRAFIES AQUÍ:

Colònies Cda La Noguera

(Text realitzat pels alumnes de 1r i 2n de l’Escola Mossèn Ton Clavé)