ENS VISITA LA GEMMA LIENAS

Avui tots els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de la ZER ens hem reunit a l’escola de Vila-sana per rebre la Gemma Lienas. Tots volíem conèixer l’escriptora dels llibres que hem estat llegint durant les darreres setmanes i que tant ens han agradat. Quan ha arribat, hem començat a preguntar-li tot allò que volíem saber. Et costa molt escriure un llibre?, d’on treus les idees?, quan vas començar a escriure?, quin és el teu llibre preferit? Aquestes han estat algunes de les preguntes que li hem fet.

Després ella ens ha explicat tot el procés que segueix per escriure una novel·la. Tot parteix d’una idea i després de donar-hi unes quantes voltes, va inventant o escollint que passa i on passa l’acció. Moltes vegades s’ha de documentar sobre allò que vol escriure perquè sigui més real. Després d’escriure la novel·la s’ha de revisar una vegada i una altra per corregir totes les errades. Ha estat molt interessant!

Aquesta visita es dóna gràcies al programa d’autors a les aules que fomenta la lectura i promociona la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement i estimula i potencia l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua.

Moltes gràcies per la visita Gemma!