LA NOSTRA EXPERIÈNCIA A LES COLÒNIES

Els alumnes de l’escola El Tallat han redactat el següent article:

COLÒNIES A LES PLANES DE SON

El dia 6 de novembre va ser un gran dia perquè començaven les nostres colònies! Vam sortir a les 8 del matí des de Belianes. Vàrem parar a mig camí, a Terradets (Tremp) on vam esmorzar. Tot seguit, vam continuar la nostra ruta fins arribar a la casa de colònies. Allà, ens van distribuir en grups a les habitacions. Un cop instal·lats i instal·lades, ens van deixar temps lliure per jugar fins l’hora de dinar.

A continuació, ens van dividir en tres grups: dos d’ells van fer un recorregut naturalista pels voltants i l’altre, un taller anomenat rastres. El recorregut naturalista consistia en conèixer l’entorn que ens envoltava, mentre ens feien un joc de descoberta. El grup de rastres havíem de buscar petjades d’animals, femta i menjar mossegat per tal d’analitzar-ho al laboratori.

A la nit, vam anar a l’observatori on hi havia una cúpula i ens van explicar curiositats sobre l’univers. També vam mirar pel telescopi els cràters de la Lluna i vam poder observar una estrella nova i una de més vella.

El dia següent, vam anar caminant fins a Son on ens havien preparat una gimcana identificant diferents parts del poble. De tornada, ens va començar a caure aigua neu. Vam poder jugar amb la neu una estona abans de dinar.

Més tard, vam realitzar unes altres activitats: dos grups vam anar al laboratori per analitzar femta, menjar i banyes d’animals i vam poder fer petjades amb fang; l’altre grup va anar a la biblioteca per fer un taller anomenat egagròpiles que consistia en observar el menjar no digerit de les òlibes. En acabar, vam anar a la ludoteca i a la biblioteca i allà vam llegir, fer manualitats,… A la nit després de sopar, les mestres ens van dir que ens poséssim el pijama i anéssim a la sala d’actes a fer sessió de discoteca i vam poder fer una desfilada amb els nostres pijames i ens van fer fotografies. Va ser una nit molt divertida! Vam riure molt!

L’últim dia vam visitar el centre de fauna Món Natura Pirineus on vam poder veure animals com el linx, els cabirols, les genetes, un teixó, un trencalòs, les guineus, un gat fer, els ducs, un gall fer…

Un cop començava a nevar, ja vam iniciar el nostre viatge de tornada a casa!

ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!  Han estat unes colònies genials!