Jornada Marató i ONG Save The Children

Bones a tots i a totes,

Durant la setmana passada les diferents escoles de les petites localitats de la comarca de l’Urgell (Catalunya) Preixana, Belianes, Sant Martí de Maldà, Maldà i a els Omells de Na Gaia van dur a terme una jornada solidària en forma de gimcana-cursa organitzada pels alumnes de cicle superior dels diferents centres. Els alumnes de Cicle Superior van organitzar jocs populars, jocs pre-esportius i també cucanyes per als més petits. Els alumnes havien d’anar passant per les diferents estacions dins d’un temps limitat i així poder interactuar tots entre ells i ajudar-se per poder assolir els objectius dels reptes plantejats. Prèviament, durant la setmana es va fer un treball de conscienciació i de valors amb el material didàctic facilitat per la fundació ONG Save The Children. Els alumnes van identificar valors com la solidaritat, el respecte, la tolerància, etc.

Finalment, es va atorgar un diploma i material didàctic per fer una campanya de sensibilització cap a aquestes causes, amb un donatiu per alumne per poder organitzar les diferents activitats i així poder contribuir a ajudar els països menys desenvolupats del tercer món com els nens del Sudan del Sud. La valoració va ser molt positiva ja que els nens, les famílies i els professors dels respectius centres educatius van participar activament amb aquesta iniciativa solidària tan necessària. Així doncs, la majoria d’alumnes ja estan pensant en el proper any. En aquesta edició van participar al voltant d’uns 140 alumnes entre totes les escoles. A continuació us adjunto algunes imatges dels diferents alumnes de les escoles de la ZER Riu Corb (Escola el Tallat-Sant Martí de Maldà, Escola el Maldanell- Maldà, Escola Mn. Ramon Muntanyola-Els Omells, Escola Pere Teixiné-Belianes i Escola Montalbà-Preixana)

Us adjuntem l’enllaç per les fotografies