Xerrada #100tífiques 2023 a l’Escola de Blancafort

El passat divendres 10 de febrer es va celebrar, per cinquè any consecutiu, “#100tífiques”, un macroesdeveniment reivindicatiu que portarà 573 investigadores d’entitats públiques i privades a fer simultàniament xerrades a 505 escoles de 41 comarques catalanes, amb més de 40.000 alumnes d’entre 11 i 13 anys, per fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i nens i crear xarxa d’interessos entre científiques d’acadèmia i empreses. La iniciativa, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), en col·laboració amb els Departaments d’Educació i de Recerca i Universitats de la Generalitat, s’integra al  “Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència” de l’11 de febrer.

A l’Escola de Blancafort la científica ens va demanar de fer un petit canvi i vam poder gaudir de les seves explicacions ahir dilluns 13 de febrer.

Vam  fer una videoconferència sobre les 09.30 del matí, amb Petia Radeva, investigadora i treballadora de la Universitat de Barcelona.

La Petia ens va parlar sobre intel·ligència artificial, que és la seva feina, i com és el seu dia a dia, quan va néixer la intel·ligència artificial, els personatges més coneguts sobre el tema i també una mica perquè ella va decidir dedicar-se a la investigació.

Va ser una jornada molt enriquidora en la que vam aprendre moltes coses i, sobretot, vam veure que el món científic és tant pels homes com per les dones.