Xerrada #100tífiques a l’Escola del Montgoi

Avui, 11 de febrer és el dia internacional de les dones i les nenes a la ciència. Un any més els infants de la ZER Poblet han participat en l’edició #100tífiques 2023. Per això ens ha visitat la Montse Aguilera, tècnica de control de qualitat de l’empresa Provital S.A. Ens ha explicat que treballa al laboratori analitzant la qualitat de les plantes que es fan servir per millorar l’elaboració de productes cosmètics, utilitzant la tècnica de cromatografia de colors. Ens ha fet participar en l’experimentació d’olors de diferents plantes aromàtiques. Com també a utilitzar la col llombarda com a indicador natural del PH, observant en diferents líquids el canvi de color i la identificació de substàncies bàsiques o àcides.

Ha estat una jornada en que els infants de primària han pogut conèixer de primera mà a una científica i que la ciència mai no deixa de meravellar-nos. I sobretot, que el procés que seguim a l’hora de fer descobriments és emocionant i ple de sorpreses.

Montse, moltes gràcies per col·laborar amb l’escola rural!!

Aquí podeu veure la visita de la científica a Vilaverd