Projecte RIUS. Segona inspecció maig 2023

Després, d’uns dies de pluja, els infants de CM i CS de les tres escoles de la ZER Poblet, han pogut anar al seu tram de riu a fer la inspecció de primavera.

El Projecte rius és una iniciativa de voluntariat ambiental amb una trajectòria de més de 25 anys impulsat per l’associació Hàbitats. El projecte se centra en el coneixement i seguiment dels ecosistemes fluvials. D’una banda, es dona a conèixer a la ciutadania els valors d’aquests espais, però també es crea coneixement en la mesura que s’analitzen periòdicament desenes de trams fluvials seguint una metodologia científica. D’altra banda, es promou la ciutadania activa en el seguiment i cura d’aquests espasi fluvials. La tasca del les persones voluntàries consisteix en apadrinar un tram de riu o riera proper al lloc de residència, fer-ne el seguiment ecològic i emprendre accions de millora si s’escau. Tot plegat, amb el suport de l’equip tècnic, que ofereix formació, acompanyament, eines i recursos a les persones voluntàries.

Les tres escoles participen en aquest projecte des de fa uns anys fent la inspecció del riu Francolí, pas per Montblanc (infants de l’Escola de Blancafort), pas per Vilaverd (infants de l’Escola del Montgoi) i del riu Milans (infants de l’Escola Mare de Déu dels Torrents).

Si voleu veure les imatges de les inspeccions, cliqueu el nom de l’escola !!!

Escola de Blancafort

Escola del Montgoi