AUDICIÓ AQUAFONIA I MUSEU TERRA A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

Avui els alumnes d’educació infantil i cicle inicial de les tres escoles de la ZER Poblet han passat el dia a l’Espluga de Francolí per participar al concert “Aquafonia” al Teatre del Casal i per gaudir d’un taller, “Aigua en joc”,  al Museu Terra. Precisament les dues activitats estan vinculades amb l’aigua.

L’audició Aquafonia ha anat a càrrec de Pau Elias, que ens ha ofert un fantàstic repertori de cançons tradicionals d’arreu, música de pel·lícules i obres clàssiques interpretades amb ampolles de vidre més o menys plenes i altres instruments d’aigua. Hem passat una estona molt divertida en la qual hem pogut participar-hi acompanyant les cançons amb ritmes de percussió corporal.

Després d’esmorzar a la Plaça del Casal hem anat fins al Museu Terra on hem fet un taller relacionat amb l’aigua. Allí ens han mostrat també instruments d’aigua i joguines diverses, hem pogut evidenciar quins usos tenia l’aigua al món rural fa uns anys i com l’utilitzem avui en dia. Ens ha agradat molt rentar roba al safareig i beure aigua en un canti!

En acabar l’activitat al museu hem dinat junts i hem tingut una estona d’esbarjo i joc abans de tornar cap a casa.

Podeu veure les fotografies i vídeos de la sortida en aquest enllaç