SORTIDA A LA FUNDACIÓ MIRÓ

El passat dimecres 9 de novembre els /les alumnes de la ZER Cerdanya vam posar rumb cap a la Fundació Miró de Barcelona: després de treballar-lo tots junts a Interzona i d’aprendre’n moltes coses, teníem moltes ganes de gaudir in situ del seu art.

Com podreu veure a les imatges, vam visitar el museu amb molta expectació i curiositat,alhora que despertàvem la curiositat dels nombrosos turistes.

Vam admirar detingudament des de les primeres obres com Paisatge de Mont-Roig, Ermita de Sant Joan d’Horta, L’ampolla de vi… L’or de l’atzur, Dona envoltada d’un vol d’ocells, Autorretrat, L’estel matinal, Dona i ocell a punta de dia,Maig 1968… i a les obres més representatives ens aturàvem a analitzar els elements més característics d’en Miró.

Va ser una visita molt motivant pel munt de coses que ens vam explicar i pel munt de coses que ja sabíem i que culminaven amb aquella visita.

Els nens i nenes de cicle inicial i cicle superior també van fer el taller anomenat “De peus a terra”, dit així perquè és una expressió que en Miró utilitzava al camp, en contacte amb la terra i la natura, que li proporcionava molts materials i formes per pintar.

En aquest taller, vam començar sortint a buscar branquillons i fulles per a fer composicions amb aquests elements vegetals.

A continuació, vam preparar la “terra” (el paper): vam regar-la (pintures), vam posar un altre full a sobre, vam trepitjar-la… i vam anar creant la nostra sèrie de quadres a l’estil mironià; Amb les branques i els fulls vam fer vàries composicions, les vam pintar, les vam estampar i finalment, vam fer traços amb cordill. Vam crear una sèrie de quadres tot expressant la nostra creativitat i el resultat el tenim als tres centres exposat.

Els nens I nenes de cicle mitjà vam dur a terme l’activitat “Escultures I mirades”:

L’objectiu d’aquesta activitat va ser familiaritzar els alumnes amb els elements que configuren el llenguatge escultòric partint de les obres de creadors que han esdevingut referents en la història de l’art, com ara Calder, Caro, Chillida, Miró i Moore, i d’exemples d’artistes actuals, com Tom Carr, Perejaume o Plensa.

Els van explicar els diferents procediments d’elaboració i construcció; les idees, les raons, les causes i les emocions que van estimular cada artista; la funció de l’escultura i els seus possibles significats.

Gran sortida pedagógica per a tots els membres de la ZER Cerdanya, tot i que els més grans també van tenir temps d’acostar-se a l’estadi olímpic de Montjuïc i gaudir-ne .