Setmana Cultural a Cicle Mitjà – ESCOLA JARDÍ DE VERDÚ – (del 19 d’abril al 23 d’abril)

A Cicle Mitjà aquest any treballem el projecte dels “Estinclells“.

Fa uns dies vam fer un taller de fang. Primerament, vam estar mirant tot l’art de l’època dels Ibers i després vam fer les nostres pròpies construccions i figures imitant la tècnica, la destresa i la creació artística d’aquella època.

Dies més tard també vam fer un taller de construcció dels nostres vestits Ibers. Després d’observar diversos vestits d’aquella època vam decidir fer els nostres propis: els vam confeccionar i tot seguit els vam pintar amb els colors propis d’aquella època.

Aquesta setmana, hem anat a visitar el poblat Ibèric dels “Estinclells que es troben a la nostra localitat de Verdú. Es tracta d’un jaciment del segle III aC.

Quan vam arribar ens van explicar totes les restes arqueològiques que hi ha i tot el significat del que han trobat els arqueòlegs. 

Tot seguit vam fer tres tallers on vam poder viure i experimentar de primera mà tal com vivien ells en aquella època:

1.- Construcció de tovots: Vam construcció uns quants tovots, amb aigua, fang i palla. Vam poder descobrir el que costava fer una casa abans i amb el material que la feien.

2.- Teixim vestits: Vam anar filant i filant per poder aconseguir un tros de vestit. Només vam poder aconseguir un trosset perquè costava molt de fer!

3.- Estampem els nostres noms: Amb uns motlles, una mica de coure de ferro i aigua; vam estampar el nostre propi nom amb lletres Ibers.

Per visualitzar més fotografies feu clic sobre 

A la classe després de totes aquestes activitats tan instructives vam fer uns murals on explicàvem cada un d’aquests fantàstics tallers:

Per visualitzar més fotografies feu clic sobre

Finalment, vam voler reconstruir els “Estinclells” amb plastilina i els resultats són aquests:

Per visualitzar més fotografies fes clic sobre

 

15è Premi Sambori Òmnium

L’Abril Gutiérrez, alumna de 5è de primària de  l’escola de Vilagrassa, ha guanyat el premi Sambori Òmnium 2021 de les terres de Lleida! El Premi Sambori és un concurs  de narrativa escolar que té com a objectiu promoure la llengua catalana tot incentivant la imaginació i la creativitat dels infants.

Els i les alumnes de Cicle Superior de l’escola hi vam participar, fet que ens va motivar molt per escriure narracions de temàtica lliure. Van sorgir històries d’intriga i misteri, d’aventures, d’amor, entre altres. Ens ho vam passar molt bé escrivint-les, aprofitant fins i tot les estones de pati i imaginant-nos les nostres narracions publicades en un llibre.

Vam rebre la bona notícia que l’Abril, amb la narració “La biblioteca secreta” havia guanyat el premi de la nostra demarcació!  Ara, passa a participar en l’àmbit de tot Catalunya, li desitgem molta sort!

Aquest dissabte vam assistir a l’entrega dels premis que es va celebrar a l’auditori de Cervera. Va ser una vetllada íntima i molt bonica.

Per cert, sabeu què vol dir la paraula Sambori? Dona nom amb valencià al joc tradicional que nosaltres coneixem com la xarranca.

Felicitem l’Abril i a tots i totes les alumnes que hi van participar.

Us animem a continuar llegint i escrivint. La lectura ens fa més lliures i l’escriptura ens desperta la creativitat!

 

 

 

Fem dracs i roses – CICLE INICIAL – ESCOLA JARDÍ DE VERDÚ

Ja ens estem apropant al dia de Sant Jordi, el dia de les llegendes, les roses, els llibres, els dracs i les princeses.

Com cada any, a l’escola jardí de Verdú, fem treballs manuals per poder vendre el dia 23 a la plaça de l’Ajuntament del poble.

A Cicle Inicial, hem decidit fer unes roses ben boniques que creiem que agradaran a tothom. També, un drac de paper fet amb papiroflèxia per decorar algun raconet de les cases de la gent.

Si mireu les fotografies veureu com hem treballat de valent. I, per aquest motiu, ens han quedat preciosos els nostres treballs.

 

 

El romaní del jardí de Verdú.

Avui hem decidit anar al Jardí de l’escola a observar les plantes medicinals que hi tenim. La major part d’elles encara no han florit, a excepció del romaní que com cada any amb el bon temps s’anima i ens regala el seu intens aroma i les seves boniques flors de color lila.Cadascun/a de nosaltres vam dibuixar una branqueta de romaní. Entre totes les branques vam fer un bonic ram. L’endemà ens vam trobar a la classe un ram molt gran de romaní, la fada Berta ens el va regalar! Amb aquest arbust vam fer una sessió d’aromateràpia, BUUUA quina bona olor! Per gaudir de la seva fragància, vam fer unes boniques bossetes amb les floretes de romaní. Aquí us deixem una petita mostra del que va ser aquesta bonica i relaxant activitat.